Megtévesztésért egymilliós bírság a Penny Marketnek
Egy akciós termékből nem rendelkezett megfelelő készlettel, egy másik terméket pedig nem a meghirdetett áron árusított a Penny Market Kft. - ezt állapította meg most lezárult vizsgálatában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
2008. szeptember 10. szerda 13:28 - Hírextra
A HavariaPress információi szerint ezért a kiskereskedelmi láncnak ezért egymillió forint bírságot kell fizetnie, a fogyasztók megtévesztése miatt. A versenyhatóság az üzletlánc 2007. augusztusi hirdetéseit vizsgálta, és ezek alapján állapította meg, hogy egy kazettatípus, illetve egy kávékészítmény esetében azok megtévesztőek voltak.
A GVH megállapításai szerint ugyanis az akciósként meghirdetett Fuji kazetta a megjelölt akciós időszakban egyáltalán nem, vagy csak irreálisan alacsony készletben volt elérhető az üzletlánc több egységében. Egy másik akcióban pedig a negyedkilós csomagolású Jacobs Merido Aroma kávét hirdették meg megtévesztően: azt ugyanis a reklámokban szereplőtől eltérő áron kaphatták csak meg a vevők.
A versenyhatóság jelentős enyhítő körülménynek tekintette, hogy a vizsgált nagy mintából csupán egy terméknél fordult elő, hogy nem állt rendelkezésre az akció elején vagy az akció teljes időtartama alatt. A közlemény azt is megjegyezte, hogy a Penny Market Kft. akciótartási gyakorlata - a hasonló eljárásokban tapasztaltakhoz képest - kifejezetten jónak mondható. A fentiek figyelembe vételével a GVH mindösszesen egymillió forint bírságot szabott ki a kft-re.