Lakások aukciós értékesítése
Hogyan add el 5 nap alatt jó áron a lakásod? Ez nem egy reklámszlogen, hanem egy külföldön már bevált és itthon is ismert módszer az értékesítésre. Lényege: megdöbbentően alacsony kiindulási árat kell meghatározni, hogy minél több érdeklődő jelentkezzen.
2008. szeptember 22. hétfő 16:01 - Hírextra
Ez nem az a fajta aukció, mint amikor valaki az APEH felé való tartozása vagy más adósság miatt megszorul és kénytelen értékesíteni a család egyetlen vagyontárgyát - egyszerűen csak el akarja adni gyorsan a lakását. Abban is különbözik a magyarországi aukciós értékesítéstől, hogy itt a vevők azért "versengenek", hogy minél magasabb áron jussanak hozzá az ingatlanhoz!
Ez esetben tehát nem eladási kényszerről van szó - az eladó "önszántából" adja fel a hirdetést.
A sok ajánlat már fél siker - figyelmeztet a Tipp és Trend ingatlanmagazin. Míg a hagyományos tranzakcióknál egy mesterségesen magas árat állapítanak meg, amiből aztán lehet alkudni, addig itt szándékosan alacsony árról indul a licit, a piac pedig megmondja, mennyit is ér az ingatlan.
Az Amerikában elterjedt módszer lépései a következők: rendszerint szerdán kezdik el hirdetni a lakást, és a hirdetésben közlik, hogy a legtöbbet ajánlóé az ingatlan. A hétvégére időzítik általában a kétnapos nyílt megtekintési és ajánlattételi időszakot. A megdöbbentően alacsony ár miatt sokan fognak jelentkezni. Ha 25-nél kevesebben érdeklődnek, le kell fújni az akciót - tanácsolják a lap ingatlan szakértői.
Minden helyszíni érdeklődő írásban tesz ajánlatot. A leendő vevőkkel külön kell beszélni - már a többiek ajánlata ismeretében -, hogy hajlandók-e emelni az árat.Végül egyetlen vevő marad, aki többnyire megfizeti a piaci ár 93-95 százalékát, és ez nem is rossz eredmény, főleg, ha sürgősen kell eladni a lakást.
A magyar lakáspiacra is egyre gyorsabban szűrődnek be a külhoni, főleg amerikai értékesítési módszerek. Ilyen a nyílt nap: ekkor feladnak egy hirdetést, hogy egy bizonyos napon várják az érdeklődőket, mintha csak vendégeket fogadnának. Így nem kell mindig a vevőre készülni és elég - ideális esetben - egyszer kiszépíteni az otthont.
Hasonló ötlet a home staging, azaz a lakás színpadra állítása, magyarul kicsinosítása. Ez Amerikában egészen odáig "fajul", hogy nemcsak kifestik a - nagy értékű - lakást, hanem bútorokat, virágokat kölcsönözve teszik még frissebbé, ellenállhatatlanná.
Forrás: MTI