Mi legyen a szórólapok sorsa?
A házhoz hozott reklámújságoknak, prospektusoknak, szórólapoknak nagy a reklámértéke, ezeket sokan olvasgatják és használják ár-összehasonlításra, ugyanakkor ha feleslegessé válnak, szennyezik a környezetet, növelik a szemét mennyiségét. Egy vállalkozás,
2008. október 2. csütörtök 19:13 - Hírextra
A prospektusok új rendszerű szelektív papírgyűjtőbe való helyezését az egyik terjesztő cég, a Feibra Kft. vállalta, amely 18 éve foglalkozik Magyarország területén nyomtatott reklámanyagok, szórólapok és termékminták közvetlen lakossági terjesztésével.
A céget 1990-ben alapították, a 35 éve működő osztrák cég leányvállalataként. Országos logisztikai rendszerük 2120 budapesti, valamint 1600 vidéki terjesztőre és félszáz ellenőrre épül. Egymilliárd darab reklámanyagot juttatnak el a magyar vásárlókhoz egy évben: ez naponta 74 tonna papíralapú reklámújság kihelyezését jelenti.
A szelektív papírgyűjtőbe helyezés és az újrahasznosítás eredményeként fejenként három fát lehet megmenteni, azaz ennyivel kellene kevesebbet kivágni a magyar erdőkből vagy ennyivel kevesebb fát importálnának nyomdai célokra.
Amint Kövér László Géza, a cég terjesztési vezetője az MTI munkatársának elmondta, a Rend a házban nevet viselő szisztémához szükséges gyűjtőeszközöket hamarosan kihelyezik a társasházakban. Terjesztőik ezentúl formaruhában szállítják ki a nagyvállalatok reklámanyagait.
A Feibra ugyancsak ingyen visszaszállítja majd az összegyűjtött szórólapokat és térítésmentesen bocsátja a hulladékfeldolgozó cégek részére, jóllehet, a brosúrák alapanyagaként szolgáló papírért a kiadványokat kibocsátó multinacionális cégek fizetnek.
Forrás: MTI