Kampány a fogyatékkal élők segítésére
A kormány elindította "Együtt a fogyatékkal élőkért" elnevezésű kommunikációs kampányát, amelynek célja a fogyatékkal élő emberek iránti figyelem, megértés felkeltése. Ezt a kormányszóvivő jelentette be a szerdai tájékoztatón.
2008. december 3. szerda 15:40 - Hírextra
A tájékoztatón Budai Bernadett szavait egy jeltolmács fordította jelnyelvre.A szóvivő emlékeztetett arra: december 3. a Fogyatékkal Élő Emberek Világnapja.
Budai Bernadett tájékoztatása szerint az "Együtt a fogyatékkal élőkért" kampány kiegészíti a fogyatékkal élő emberek helyzetének javítását célzó kormányzati intézkedéseket, amelyeket a szaktárcák és a szakmai fórumok valósítanak meg.
A szóvivő hozzátette: a kampány legfontosabb célja, hogy a fogyatékkal élők előtt lebontsa azokat az akadályokat, amelyek a társadalomban élnek. A kampány tudatosítja, hogy a fogyatékkal élő emberek ugyanolyan gondolatokkal és érzésekkel élnek közöttünk, továbbá azonos jogok, azonos bánásmód illeti meg őket - fogalmazott.
Budai Bernadett közölte, hogy a kampány létrehozását három szakmai szervezet segítette: az Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége (ÉFÉOSZ), a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ), illetve a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége (SINOSZ).
Mint mondta, a kampány keretében négy témában négy egyperces film készül, jeles hazai rendezők részvételével. Herendi Gábor a vakok és gyengénlátók, Gigor Attila az értelmi fogyatékossággal élők, Pater Sparrow, azaz Verebes Zoltán a siketek és nagyothallók, Spáh Dávid a mozgáskorlátozottak elfogadását segítő kisfilmeket készít, illetve készített. Utóbbit le is vetítették a tájékoztatón.
A filmeket december 3. és január 11. között, társadalmi célú reklámként mutatják be a televíziók. A kampányt kiegészítik a témával foglalkozó cikkek két hetilapban, valamint új blog is indul a www.egyenloesely.freeblog.hu oldalon.
A blogot a Miniszterelnöki Hivatal munkatársai üzemeltetik, de társszerzőként közreműködnek a támogató szervezetek munkatársai, és ismert, fogyatékossággal foglalkozó, abban valamilyen módon érintett bloggerek is.
A kormány célja, hogy ez az oldal ne csupán a kampány időszaka alatt üzemeljen, hanem hosszú távon is fórumot, gyűjtőhelyet, kommunikációs felületet biztosíthasson minden érdeklődő számára - mondta Budai Bernadett.
A kormányszóvivő kitért arra: bizonyára többekben felmerül a kérdés, hogy a gazdasági válsági idején, hogyan indulhat ilyen kampány. Emlékeztetett arra: a válság a legkiszolgáltatottabb társadalmi rétegeket érinti a legérzékenyebben, köztük a fogyatékkal élőket, akik máskor is sok esetben hátrányos megkülönböztetést szenvednek el.
Hozzátette: erre a társadalmi adósságra nem lehet azt mondani, hogy most nem aktuális, térjünk rá vissza később. A probléma társadalmi tudatosítása most ugyanannyira fontos, ha nem még fontosabb, mint más időkben - hangoztatta.
Budai Bernadett kiemelte: a kormány a jelenlegi helyzetre tekintettel kompromisszumot keresett a kiadáscsökkentés és aközött, hogy a társadalmilag fontos ügyek mégis a nyilvánosság elé kerüljenek, így az eredetileg tervezett költségnél kevesebből valósul meg a kampány. A kampány nettó 34 millió forintba kerül - fűzte hozzá kérdésre válaszolva.
Forrás: MTI