Elfogadhatatlan az út teherforgalmi stratégia
Óbuda-Békásmegyer önkormányzata elfogadhatatlannak tartja a főváros új teherforgalmi stratégiáját, és azt kéri Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármestertől, függessze fel a vonatkozó határozatok végrehajtását - olvasható Bús Balázs (Fidesz) kerületi polgármest
2008. december 19. péntek 17:26 - Hírextra
Az MTI-hez is eljuttatott levél szerint a koncepció többi közt azért elfogadhatatlan, mert szakmailag nem indokolt, hogy megnyissák a 11-es főút fővárosi szakaszát a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek előtt.
Bús Balázs azt is kéri a főpolgármestertől, hogy a lehető leghamarabb tárgyaltassa újra a stratégia tervezetét a Fővárosi Közgyűlésben.
Közölte: hétfőn megkapta a Parking Kft. jelentését a teherforgalmi és környezet-egészségügyi vizsgálatok eredményéről, és ebben - valamint a Főmterv Zrt. tanulmányában - olyan szakmai megállapítások találhatók, amelyek ismeretében "felelős döntéshozó" nem határozhatott volna a Batthyány utca – Rákóczi utca – Szentendrei út útvonal nehéz tehergépjármű-forgalom számára történő megnyitása mellett.
Az önkormányzat már többször tiltakozott a 11-es főút fővárosi szakaszának felszabadítása miatt.
Ellenérveik egyike, hogy az épületek és az útpálya távolsága számos esetben nem haladja meg a 10-15 métert, emiatt a feltétlenül szükséges zajcsillapító eszközök kialakítására nincs lehetőség.
Álláspontjuk szerint az útszakaszon a talajszerkezet adottságai is rendkívül rosszak, ezért az intézkedések végrehajtása nem csak az életminőség drasztikus romlását eredményezné, hanem jelentős mennyiségű épületkárral is együtt járna.
Kifogásolja Óbuda-Békásmegyer az út megnyitását a 12 tonnánál nagyobb tengelyterhelésű járművek előtt azért is, mert az út a főváros egyik legjelentősebb római kori régészeti területén megy keresztül, amely valószínűsíthetően károsodást szenvedne.
Véleményük szerint a főváros tranzit-teherforgalomtól történő mentesítéséhez az M0-ás autóút továbbépítésére feltétlenül szükség van, és a kerület szorgalmazza a körgyűrű 10-es és 11-es út közötti szakaszának mihamarabbi megépítését.
A főváros új teherforgalmi stratégiája szerint - amelyet csütörtökön fogadott el a Fővárosi Közgyűlés - az egész város területe teherforgalmi korlátozás alá esik, az átmenő teherforgalomnak az M0-ás körgyűrűt kell használnia. Mivel az M0-ás autóútnak a 10-es és 11-es út közötti szakasza nem épült meg, a tehergépjárművek használhatják az M3-as autópálya bevezető szakaszát, a Hungária és a Róbert Károly körutat, valamint több óbudai utat.
Forrás: MTI