Elkezdődött a felvásárlás
Rádiós jogosultságok felvásárlásával az Advertum Kft. elkezdte az országos médiahálózat kiépítését. A hétfői beruházások eredményeként a cég tulajdonába került az egri, a tatabányai és a szombathelyi frekvencia.
2009. január 5. hétfő 20:40 - Hírextra
A magát Magyarország legnagyobb, nem budapesti központú médiacégeként meghatározó vállalkozás eddig Nyíregyházán, Miskolcon és Debrecenben volt jelen médiatermékeivel.
"A Magyar Labdarúgó Szövetséggel (MLSZ) és a Magyar Hivatásos Labdarúgó Ligával (MHLL) aláírt szerződésünk értelmében 2009-től legalább évi 200 millió forintot utalunk a Kormányhatározat szerinti utánpótlás-nevelési célokra" - mondta az nb1.hu internetes portálnak Klausmann Viktor, az Advertum szóvivője.
Az MHLL november 21-i rendkívüli közgyűlésén hagyta jóvá az Advertummal kötendő kölcsönszerződést, melynek értelmében a cég átvállalja az MHLL 3,1 milliárd forintos tartozását, amelyért cserébe az élvonalbeli és másodosztályú klubokat tömörítő szervezet 15 évre lemondott a kizárólagos rádióközvetítés jogáról és minden élvonalbeli mérkőzésen öt reklámtábla értékesítéséről az Advertum javára.
Az Advertum a kormány kezességvállalása mellett 5,2 milliárdos hitelt vesz fel, amelyből törleszti az MHLL tartozását. Az MHLL-nek a 3,1 milliárdos kamatmentes kölcsönt 15 év alatt - évi 206 milliós részletekben - kell törlesztenie.
Az Advertumnak a kölcsönszerződés értelmében a médiarendszer működtetéséből származó árbevétel legalább húsz százalékát, de minimum 200 millió forintot az Önkormányzati Minisztérium, a Nemzeti Utánpótlás-nevelési és Sportszolgáltató Intézet, valamint az MLSZ egyetértésében kidolgozott labdarúgó utánpótlás-nevelési programokra kell fordítani.
Forrás: MTI