Egy viszonylag kiérlelt és véglegesnek tekinthető, de széles körben még nem ismert, nem jóváhagyott koncepciót mutat be hétfőn Kocsis István, a BKV vezérigazgatója. Egyelőre kérdéses a konkrét lépések városházi fogadtatása, bár az alapötlet nem ismeretlen, hiszen Kocsis már vezérigazgatói pályázatában beszámolt róla.
A Népszava úgy tudja, az alapötlet nem változott, tehát egy, a jelenlegi igazgatási apparátusnál jóval kisebb gárdával működő, jogkörében és gazdálkodásában önálló, és továbbra is a főváros kizárólagos - később esetleg többségi - tulajdonában álló holdingközpont fogná össze az egyes ágazatokat, így a busz, a metró, a villamos közlekedést irányító leányvállalatokat. A lap szerint a koncepció annyiban módosult, hogy mégsem a külön cégek kezelik majd az ágazatok infrastruktúráját, illetve a karbantartási tevékenységeket, hanem ezek megmaradnának önállóan minden ágazati társaságnál.