Az internetezők szeretik a tévét és a DVD-t
Az internethasználó magyarok 98 százaléka rendelkezik működőképes tévékészülékkel, 96 százalékuk saját személyi számítógéppel vagy laptoppal, 87 százalékuk DVD-lejátszóval, 86 százalékuk pedig CD-lejátszóval - egyebek között ezt tárta fel a Nielsen piacku
2009. január 22. csütörtök 17:45 - Hírextra
Ugyanakkor kevesebb országunkban az Mp3-lejátszó, a mobiltelefon interneteléréssel, valamint a videojáték-konzol, mint például az Xbox, a Wii vagy Playstation.
Szintén nagyon népszerű a megkérdezettek körében az internetezésre vagy videózásra nem használható mobiltelefon. A megkérdezettek 57 százalékának van ilyen és ugyanennyi az európai átlag is.
A magyarok 44 százalékának már olyan mobiltelefonja van, amellyel videózni vagy internetezni lehet. Európában 47, világszerte 41 százalék az átlag.
Még viszonylag kevéssé elterjedtek a zene és videó lejátszására is alkalmas hordozható készülékek, mint a videós iPod. De nem vagyunk elmaradva a 16 százalékkal, sőt: az európai átlag 15, a világátlag 18 százalék.
Nálunk is, világszerte is kevés még a Blue-Ray-lejátszó.
Az 52 országban végzett Nielsen felmérés azt is megállapította, hogy világszerte mely készülékek a legelterjedtebbek. Használat szempontjából a személyi számítógép és a laptop ebben a körben leszorította az első helyről a televíziós készüléket.
Az internethasználó magyarok az európai átlagnál nagyobb arányban néznek tévét (95 százalék), néznek DVD-t és hallgatnak CD-t.
A kutatás azt is megállapította, hogy a digitális média elterjedtségénél és használatánál nincs nagy különbség a fejlett országok és a fejlődők között.
Ugyanakkor a magyarok vásárlási kedve általában alacsonyabb az európai átlagnál. Ebből a szempontból legnépszerűbb a DVD: a megkérdezettek 38 százaléka vásárolt a felmérést megelőző hat hónapban műsoros DVD-t. Az európai 41 százalékos átlag mellett honfitársaink 25 százaléka vett zenei CD-t - állapította meg a The Nielsen Company. A cég munkatársai 26.200 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon 530, 15 éven felüli embert.
Fontos megjegyzés, hogy amíg a legfejlettebb országokban ezek az adatok szinte az egész közvéleményt tükrözik, addig Magyarországon elsősorban a fiatalokra, a magasabb iskolai végzettségűekre és az átlagosnál nagyobb jövedelműekre jellemzők.
Forrás: MTI