Új kettes metró
Megérkezett Budapestre a 2-es metró vonalára gyártott új metrókocsik közül az első kettő, és péntekig még hármat ideszállítanak; heteken belül megkezdődhet a szerelvény tesztelése - közölte az új metrókocsikat gyártó cég. Az Alstom Transport közleménye sz
2009. január 28. szerda 15:45 - Hírextra
Az Alstom és a BKV Zrt. 2006 május 30-án írta alá azt a szerződést, amelyben megállapodtak, hogy a gyártó összesen 170 metrókocsit szállít Budapestre. A 2-es metró vonalán közlekedik majd 22, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény. A többi kocsi a 4-es metró vonalán közlekedik majd.
Az egyenként 20 méter hosszú, 3,1 méter magas, 32 tonnás, mintegy 200 utas szállítására alkalmas metrókocsik tesztelését a szerelvény fék- és áramellátó rendszerének kipróbálásával kezdik a BKV próbapályáján.
Az új budapesti metrókocsikat Franciaországban tervezték, a főbb részegységeit is ott gyártják, a kocsiszekrények elkészítését és összeszerelését viszont az Alstom katowicei gyárában végzik - közölte az Alstom.
Alengyelországi gyárban tavaly szeptemberben tartott bemutatón Demszky Gábor főpolgármester elmondta, hogy a 4-es metró vonalán automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen - csakúgy mint eddig - vezető fog irányítani. A 4-es (zöld) vonalon közlekedő szerelvények 80 kilométer/órával tudnak majd haladni, a 2-es szerelvényeinek legnagyobb sebessége 70 kilométer/óra lesz.
Mindkét vonalon légkondicionált, képes és hangbemondásos utastájékoztatással egyaránt ellátott kocsikban utazhatnak majd a közlekedők - fűzte hozzá.
A főpolgármester akkor megjegyezte, hogy az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától kellett volna leszállítani. Az Alstom azonban tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás.
Forrás: MTI