A kormány segítő keze
A miskolci villamoshálózat fejlesztése ügyében a városvezetés a kormányhoz fordult és a napokban várja a választ, a megoldási javaslatot - tájékoztatta Káli Sándor (MSZP) polgármester az MTI-t.
2009. április 28. kedd 15:57 - HírExtra
A Népszabadság keddi számában ugyanis azt írta, hogy eredménytelenül zárhatja uniós pénzből finanszírozott közlekedési nagyberuházásait Miskolc, Debrecen és Szeged, mert a villamos- és trolibusz-beszerzéseket nagyon megdrágította a forint gyengülése. Káli Sándor közölte: amikor egyértelművé vált, hogy az uniós támogatás forintban érkezik és ezért sokat veszíthetnek az árfolyam miatt, azonnal a kormányhoz fordultak segítségért.
A polgármester szerint az árfolyamveszteséget - egy majdnem 40 milliárd forintos projektnél - egyetlen város sem tudja elviselni, miközben a villamosberuházást végig kell vinni.
Miskolc számára az nem járható út, hogy csökkentik a projekt költségvetését, gyakorlatilag már a tervezésnél sem számolhattak tartalékkal, így nincs miből elvenni, más forrás pedig nincs - szögezte le Káli Sándor.
A miskolci villamosrendszer a város tömegközlekedésének a gerince, amely az elmúlt évtizedek alatt elhasználódott, tönkrement, ezért ennek fejlesztése nem városesztétikai kérdés, vagy úri passzió, ezért mindenképpen végrehajtják - tette hozzá.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv mintegy 34 milliárd forint támogatást nyújt a bruttó 37,8 milliárd forintos, Zöld nyíl elnevezésű miskolci villamosprojekthez. A beruházással megújulhat a teljes villamospálya, a megállók, az energiahálózat, új járműveket vásárolnak, a meglévő Tátra típusúakat pedig alacsonypadlóssá alakítják, és meghosszabbítják a Tiszai pályaudvartól Diósgyőrig húzódó 1-es szakaszt 1,5 kilométerrel, a felső-majláth-i lakótelepig.
A beruházás költségeinek túlnyomó hányadát - 85 százalékát - uniós forrásból fedezik, a fennmaradó rész állami, illetve önkormányzati hozzájárulás.
A projekt a tervek szerint 2011-ben fejeződne be.
Forrás: MTI