Nem rivalizálni akar a Hell a Forma-1-el
Nem a Red Bull jelenléte miatt szállt be a Forma-1-be a magyar tulajdonú Hell Energy Drink, amely a múlt héten három évre szóló szponzori megállapodást írt alá a Williams istállóval.
2009. május 11. hétfő 15:27 - HírExtra
Ezt Budai Ferenc, az energiaitalt gyártó cég magyarországi sajtófelelőse mondta el az MTI-nek, s megerősítette, valóban megszületett a kontraktus, a kezdeményezés pedig teljes egészében a Hell vezetőségétől indult.
"A magyar tulajdonosi kör régóta fontolgatott egy olyan szerepvállalást, amely erősíteni tudja a Hell piaci pozícióját abban a tizenhat országban, ahol az energiaital forgalomba kerül. A választás azért esett az autósport elitkategóriájára, mert a Forma-1 a világ minden részén elérhető, közkedvelt, hatalmas szurkolótáborral rendelkező sorozat. - mondta Budai."
Hozzátette: két csapat támogatása merült fel, a vezetőség végül a tradíció, és a történelmi sikerek miatt választotta a Williams istállót.
"Valóban zajlottak tárgyalások a Brawn GP-vel is, amely most nagyon versenyképes és jobbnál jobb eredményeket ér el, azonban ne felejtsük, hogy csak az idény elején alakult meg. Frank Williams csapata harminc éve jelen van a Forma-1-ben, s története során rengeteg bajnoki címet szerzett, a stabilitás és a név adta marketinglehetőségek egyértelműen mellette szóltak."
A cégnek nem célja versenyezni az F1-ben két istállót - a Red Bullt és a Toro Rossót - is üzemeltető osztrák energiaital-gyártóval, s egyelőre a távlati tervekben nem szerepel saját csapat létrehozása.
"A konkrét szponzorációs összeget mind a Williams, mind a Hell üzleti titokként kezeli. A hétvégi Spanyol Nagydíjon már látható volt az autók hátsó szárnyán a logó és a felirat, ezen kívül a tankolásokat végző két szerelőt a Hell öltözteti. Talán a legfontosabb mégis az, hogy a cég a Williamsen keresztül olyan marketinglehetőségekhez jut, amelyekhez másképpen nem, vagy nehezebben tudna." - mondta a megállapodás részleteiről Budai.
A HELL energiaital 2006-ban "született" Magyarországon, s ma már 16 országban kapható. Az energiaital mellett csokoládé gyártásával és forgalmazásával foglalkozó vállalatcsoport 2008-as forgalma meghaladta a 15 milliárd forintot.
Forrás: MTI