MDF: Abszurd a mesterséges dugók ötlete
Abszurdnak és nevetségesnek nevezte a Fővárosi Önkormányzat által nyárra kezdeményezett mesterséges dugók ötletét Dávid Ibolya, az MDF elnöke szerdán.
2009. május 20. szerda 20:19 - HírExtra
Az MDF "az ehhez hasonló képtelen ötletek honorálására" megalapítja a Birka-díjat, melyet hamarosan eljuttat "az azt méltán kiérdemlő városvezetésnek" - írta közleményében a pártelnök.
Dávid Ibolya az MTI-hez eljuttatott kommünikében úgy fogalmazott: az "erőszakos népnevelési akciózás előtt az infrastrukturális feltételeket kell megteremteni", ennek ellenére "Demszky Gábor és csapata problémamegoldás helyett mesterséges problémagyártásba kezdett", így próbálja meg "környezettudatos életmódra 'nevelni' a fővárosi lakosokat".
Az MDF elnöke hangsúlyozta, hogy a fővárosban és környékén már így sem lehet közlekedni, a "koncepciótlan útfelbontások, közműépítések miatt" egymást érik a gödrök és az útlezárások.
A fővárosi vezetés "legújabb hajmeresztő ötlete" éppen az ellenkezőjét eredményezi annak, mint amit "elvileg el akarnak érni" - mutatott rá. Hozzátette: a mesterséges dugók következtében a káosz fokozódik, a légszennyezés ugrásszerűen emelkedik, erőteljesen nő az üzemanyag-fogyasztás és az érintett területeken elviselhetetlenné válik a zaj.
Kitért arra is, hogy a gépkocsi tulajdonosokat többszörösen megadóztatják, a parkolási díjak 30 százalékkal nőttek, cserébe semmilyen minőségi szolgáltatás, valódi úthálózat javulás, kerékpárút-bővülés nem tapasztalható.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerdán az MTI-vel közölte: elhibázott elképzelés, hogy Budapest járműforgalmát júliusban mesterséges dugókkal akadályozzák, mert nem kínálnak az autósoknak alternatívát.
A tervben szereplő útvonalak mind sugárutak, észak-déli, illetve kelet-nyugati közlekedési folyosók, ezek részleges lezárása aránytalanul nehezítené a forgalmat - mondta Kovács Kázmér. Hozzátette: a lezárások miatt az autósok a párhuzamos utakat veszik majd igénybe, ami a pesti alsó rakpartnál azt jelenti, hogy a forgalom át fog tevődni Budára és megnöveli a hidak forgalmát is. Szerinte emiatt nyáron is - amikor kevesebb autó közlekedik - ugyanolyan dugók lesznek, mint egy nem nyári hónapban.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: a belváros forgalomcsökkentésével egyetértenek, a mesterséges dugó megvalósítását azonban "rossz ötletnek" tartják, mert a belváros forgalmának csökkentését csak jó és versenyképes tömegközlekedéssel lehetne elérni.
A VEKE úgy látja, a javaslat jelen formájában több kárt okozna, mint amennyi hasznot hozna. "Rendkívül veszélyesnek és az eredeti célokkal ellentétesnek, sőt kifejezetten kontraproduktívnak tartjuk a javaslatot, amely egyetlen dologra alkalmas: a várospolitikailag és közlekedésszakmailag fontos forgalomcsillapítási lépések lejáratására" - fogalmazott az egyesület közleményében.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese keddi sajtótájékoztatóján beszélt arról a tervről, amely szerint július 4-e és augusztus 2-a között több fő közlekedési útvonalat, így a Rákóczi utat, a Kossuth Lajos utcát, a pesti alsó rakpartot, a József Attila utcát, a Bajcsy-Zsilinszky utat, illetve az Üllői út egy részét sávlezárással szűkítenék. A főváros ezzel okozna mesterséges dugókat, hogy így teszteljék forgalomcsökkentési terveiket.
Az elképzelés szerint buszsávokat alakítanának ki a forgalmi sávokból, több bicikliutat és járdát biztosítanának a nem autóval közlekedőknek.
Forrás: MTI