A szupermarketek megfojtják a kisboltokat?
Miközben a hagyományos élelmiszerboltok száma csökkent tavaly, a nagyáruház láncoké átlagosan 10 százalékkal 1.116-ra bővült, és az idén eddig további 32 hiper-, szupermarketet és diszkontot, valamint 18 drogériát nyitottak Magyarországon.
2009. június 15. hétfő 14:25 - HírExtra
A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1.400-zal, 19.935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása miatt. Leginkább az 50 négyzetméteres és annál kisebb üzletek száma csökkent, azokból 1.100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.
A piac változása a kiskereskedelmi forgalomban is tükröződik: míg a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008. április-2009. márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék forgalom visszaesést regisztráltak.
A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória adatai alapján megállapították, hogy 2008. május-2009. áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal, 300 milliárd forint közelébe emelkedett, az átlagot meghaladóan bővült azonban a drogéria (15 százalékkal), a szupermarket és a diszkont forgalma.
Forrás: MTI