Az egyiknek sikerül a másiknak nem...
A 30 százalékos utasszám-növekedésnél alacsonyabb ütemben ugyan, de így is 20 százalékkal, mintegy 500 millió euróra nőtt a Wizz Air bevétele az a 2009. március harmincegyedikével zárult pénzügyi évben - mondta el Váradi József, a légitársaság vezérigazgatója az MTI-nek.
2009. június 26. péntek 08:05 - HírExtra
Hozzátette, hogy a költségek is hasonló mértékben nőttek. Magyarországon a recesszió hatása a régiós piacokhoz mérten erősebb Váradi József szerint, aki a következő 8-12 hónapban még nem vár érdemi javulást. Eredetileg magasabb utasszám-növekedéssel számoltak, a gazdasági válság hatására azonban szűkült a kereslet, így az éves előrejelzést 25-30 százalékra csökkentették a magyar piacon.
A válság ellenére növekedést felmutató légitársaság eredményessége a nagyon alacsony költségstruktúrának köszönhető a vezérigazgató szerint. Ezért sem lehet összehasonlítani más, szintén alacsony jegyárakat kínáló légitársasággal, például a Malévval sem. Olcsó jegyeket bármelyik cég kínálhat, ehhez igazítani a költségeket már nagyobb feladat - jegyezte meg.
Az útvonalakat illetően úgy fogalmazott: a lehetőségek korlátozottak. Olyan új úti célokat kell találnia a légitársaságnak, amelyekkel a 180 férőhelyes repülőgépek költséghatékonyan tudnak üzemelni - mondta.
Emlékeztetett rá, hogy korábban már próbálkoztak Magyarországról nem európai uniós országba indítani járatokat, de "ebbe beletört a bicskájuk". Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy folyamatosan mérlegelik a helyzetet, és úgy vélte, kiaknázható lehetőségeket rejt egyebek között Oroszország és Törökország.
Forrás: MTI