Fröccs. Mert megérdemeljük...
Tizenötezer kisfröccs pusztult el, hivatalosan is rekorddá vált a világ legnagyobb kisfröccse, a kereskedők jól jártak és mindenki jól érezte magát – ez az első Fröccsünnep hivatalos mérlege.
2009. július 9. csütörtök 18:59 - Gedei Szilárd
Kissé késve bár, de mérleget vontak az
első Fröccsünnep szervezői, s örömmel állapították meg, hogy nem várt sikerrel végződött a borból és szódavízből készíthető ital marketingkampányának első felvonása. Azon kívül ugyanis, hogy a fröccs finom és egészséges, immár szerepel a Guiness-rekordok Könyvében is. Mint emlékezhetünk rá, a Magyar Bormarketing Kht. rendezésében létrejött június 20-i első budapesti Fröccsünnep keretében készítették el a szervezők a világ legnagyobb kisfröccsét, ami
most már hivatalosan is 500 literes.
Fröccs és kultúra
Ráadásul a rekorder kisfröccs (a fröccsök legelterjedtebbje egy deciliter bor és egy deciliter szóda keveréke) nem is akármiből készült: 250 liter neszmélyi rozébort és 250 liter szódát használtak fel az elkészítéséhez.
Egy röpke kis ünnepség keretében egyébként Bánfi Andrea, a Guinness World Records Angliából Budapestre érkezett képviselője adta át Szabó Borbálának, a Magyar Bormarketing Kht. belföldi programigazgatójának a rekord hitelesítéséről szóló tanúsítványt.
Beszéljenek a számok is egy kicsit: a Fröccsünnepen kiállító kereskedők adatai szerint standonként 150-200 liter bor fogyott el fröccs formájában a rendezvényen! Ez azért is nagy szó, mert az esemény ideje alatt szinte végig egész nap esett az eső. A világrekorder kisfröccsel együtt tehát nagyjából 15.000 kisfröccs fogyott
az első Fröccsünnepen.
Ezek után persze nem is meglepő, hogy a kereskedők egyöntetűen sikernek könyvelték el a rendezvényt, és szívesen részt vesznek jövőre is egy ilyen eseményen. Olyan jelentős kereskedőházak, mint a Borbolt, a Borkápolna, a Metro, a Monarchia Matt International, a Radovin, Sexardicum és a Wine and Coffeehouse is áradozott a rendezvényről. A borházak elsősorban az árképzést emelték ki (na igen, egy deci bor maximált ára 100 forint volt), és az ennek ellenére kínált jó borminőségre is utaltak – ez a kettősség volt a rendezvény fő koncepciója.
Lesz második?
„A kereskedők és a Fröccsünnep vendégei már azt kérdezgetik, hogy mikor lesz a következő” – mondta el a HírExtrának a rendezvény sikerére utalva Kende Péter, az ISSUES Kft., a Magyar Bormarketing Kht. által felkért marketingcég illetékese.
„Az biztos, hogy Fröccskultúra-kampány lesz jövőre is, az azonban, hogy a Fröccsünnep rendszeres eseménnyé válik, csak a Magyar Bormarketing Kht.-n múlik” – mondták el a szervező cégnél.
Második Fröccsünnep? Jól hangzik. Főleg ha hozzátesszük, hogy a másodikon meg lehetne dönteni az elsőn felállított fröccsrekordot…