2024. november 21. - Olivér

Melegfelvonulás 2009: álljon meg a menet?!

Wertán Zsolt Fidesz-KDNP-s terézvárosi- és fővárosi önkormányzati képviselő szerint melegfelvonulásnak nincs helye Budapesten. Szerinte Draskovics Tibor óriásit hibázott, mikor politikai nyomást helyezett a rendőrségre, hogy az engedélyezze a rendezvényt
2009. szeptember 1. kedd 16:45 - Nagy András
Képviselő úr, mit sérelmez tulajdonképpen az idei melegfelvonulás kapcsán?

A hatodik kerület egy nagyon kedvelt rendezvényhelyszíne a fővárosnak. Most szombaton lesz azonban esedékes a meleg büszkeségről szóló rendezvény, amely szerintem alapvetően egy komoly rendőri hiba miatt lett engedélyezve. A rendőrségnek ugyanis nem lett volna szabad hozzájárulnia ennek a megtartásához.



Miért?

A világ a melegekkel van
Közös nyilatkozatban állt ki tizenhárom ország budapesti nagykövetsége a melegfelvonulás mellett. "Támogatásunkról és szolidaritásunkról biztosítjuk a magyarországi leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű közösséget. Támogatjuk, hogy e hagyományos rendezvényen békésen és a törvényeket betartva felvonulhassanak annak érdekében, hogy véget vessenek az őket érintő kérdések körüli csendnek"- közölték. A levél aláírói: az Amerikai Egyesült Államok, Ausztrália, Csehország, Dél-Afrika, Franciaország, Görögország, Hollandia, Kanada, Nagy-Britannia, Norvégia, Spanyolország, Svédország és Szlovénia.
forrás: Népszabadság
Azért, mert nem tudja hozzá biztosítani a feltételeket. Pontosabban csak úgy tudja biztosítani, hogy azzal több mint tízezer ember alkotmányos alapjogát, jelesül a szabad mozgáshoz való jogát sérti. Most ugyanis úgy néz ki, hogy az Andrássy utat elejétől a végéig lezárják, ami épp húsz évvel a vasfüggöny lebontása után igen érdekes aspektusba helyezi az egész rendezvényt, hiszen Terézvárost így kelet-nyugati vonalban kettévágják. Ám ennyivel nem elégszik meg a rendőrség, hiszen a sugárúttal párhuzamos kisutcákat is le fogják zárni, több mint 450 társasház, 12000 lakóját hozva ezzel lehetetlen helyzetbe.

A rendőrségi nyilatkozatok úgy szólnak, hogy a rendőrség biztosítani fogja a környéken lakók szabad ki-be járását.

Bár a rendőrség valóban azt írta egy nyilatkozatában, hogy a jogszerű behajtást és a lakóépületekbe való zavartalan bejutást garantálja, mi már nem hiszünk ebben a tavalyi "Tarka Magyar" demonstráció óta, amit a rendőrség a mostanihoz hasonló módon bonyolított le. Akkor szinte könyörögni kellett, hogy a saját házunkba beengedjenek. Azt gondolom, hogy egyáltalán nem méltányos egy néhány száz főt megmozgató rendezvény miatt tízezrek érdekeit sérteni.

Van-e felelős, és ha igen, ki?

Alapvetően nem a rendőrség a hibás a kialakult helyzetért, hanem Draskovics Tibor rendészeti és igazságügyi miniszter, aki korábban kifejtette, hogy messzemenően támogatja a rendezvényt. Ezek után a rendőrség nem tehette meg, hogy nem engedélyezi azt, tehát gyakorlatilag politikai nyomásra történt minden. Ez szerintem elfogadhatatlan és hihetetlen szakmai hiba volt a Draskovicstól.

Tehát ha jól értem, az a fő problémája a melegfelvonulással, hogy nem lehet megfelelő módon lebonyolítani. Egyéb kifogások?

Nézze, sok probléma van ezzel a rendezvénnyel. Az én pártom tavaly kiadott egy sajtóközleményt a rendezvény tartalmára vonatkozóan, én az abban foglaltakkal egyetértek, de azzal a részével az ügynek most nem kívánok foglalkozni.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

novaklaszlo56
2009. szeptember 8. 03:32
Kedves Városlakó!
Sokmindenben egyetértek veled, magam is városlakó lévén (Szegeden is őrült káosz tud lenni a két közúti híd bármelyikének, akár percekig tartó lezárása, dugulása miatt), még a Margit-híd lezárása miatti dugók kapcsán kialakuló nagyvárosi neurózist is értem.
Minden felvonulás, demonstráció okoz átmeneti, kisebb-nagyobb kellemetlenségeket, amelyeket mi, az ügyben nem, vagy kevésbé érintettek sérelmezünk is olykor. A főváros, mint az ország politikai, kulturális, gazdasági, stb. központja pedig, magától értetődően, a többi városnál is többet kell, hogy viseljen ezekből a terhekből. Ami a polgárpukkasztó külsőségeket illeti, ezeket én sem tartom az ügy szolgálatához illőnek (a riói karnevál például, mint általános népünnepély, nem pedig jog- és esélyegyenlőségi demonstráció éppen ezekre a külsőségre építve szerveződik, hiszen ezek jelentik a lényegét), de úgy vélem, ezt így kell elfogadni, már csak azért is, mert, amint a hozzászólásodból is kitűnik, ezen színes, és különböző aspektusokból vitatott, látványos, de a felvonulás egészére mégsem általánosan jellemző részletek figyelemfelkeltő hatása óriási. És éppen ez a cél: ezek az - ne beszéljünk mellé: méltóságukban megalázott, a többségünk által nehezen megtűrt esetenként kifejezetten üldözött, néha fizikailag is bántalmazott - emberek meg akarják mutatni nekünk, hogy léteznek, emberhez méltóan, a többiekkel azonos esélyeket és jogokat élvezve szeretnének élni végre. Ezt a törekvésűket pedig otthon, a szoba sarkában zsolozsmázva aligha tudnák az értésünkre adni, igaz? Másrészt, de nem mellesleg: a melegek, bár nagyon sokfélék, akárcsak mi, nem azonosak a felvonuláson megjelenő külsőségekkel. Annyira nem, hogy - amint erre te is utaltál -, elég sokan közülük hátat is fordítanak az efféle, karneváli hangulatot idéző felvonulásnak. Azért a hozzászólásodból az is kitűnik, te is elismered, hogy van okuk demonstrálni, legfeljebb a stíluson kellene finomítaniuk. Én legalábbis így értelmezem a hozzászólásod lényegét, és így, alapvetően egyet is értek veled.
városlakó
2009. szeptember 5. 11:53
Egyáltalán nem arról van szó, hogy ők nem lennének emberek. Elméletileg ez az egész demonstráció arról szól, hogy felhívják a figyelmet arra, hogy el kellene végre fogadnia a társadalomnak őket. A téma a beilleszkedés. Nem tudom, erre miért lenne jó forma ez a bizonyos felvonulás. Mitől méltóság az, ha embertelen módon kicicomázva, félig, vagy szinte teljesen pucéron, farkukat lengetve ugrálnak egyesek egy teherautó platóján? Nem a ténnyel, hanem a formával van itt a gond. A férjem egy órája próbál hazajutni, de a "túloldalon rekedt". A város amúgy is egy nagy káosz, amióta a Margit hidat lezárták, szinte járhatatlan. Emiatt meg tudom érteni az ott lakókat is, és igenis úgy gondolom, ez jelentősen korlátozza az ő jogaikat. A rendőri biztosítás pedig tényleg vagyonokba kerül. Hogy ki fizeti? Hát mi, természetesen. Mert ugye szegényeket megdobálják, meg minden. Ha jól emlékszem, az első éveben mindenki el is fogadta, más városokhoz hasonlóan zajlott az esemény, bár már akkor is voltak megdöbbentő résztvevői a menetnek. Aki azt követeli, hogy fogadják el, miért nem képes legalább minimális szinten betartani a konvenciókat? A cikk írója is említette példa, a biblia gyalázós "apáca". Nos, fogalmam sincs, ennek mi köze van a melegek méltóságához? Van több olyan ismerősöm is, aki érintett a témában, teljesen normálisan viselkedő emberek, akik csak azért nem vonulnak ki, mert nem értenek egyet a formával. Másságukat nyíltan vállalják, és el is fogadják őket a környezetükben. Eddig még egyszer sem jelentek meg a munkahelyükön karikákkal átlyuggatott nemi szervüket mutogatva, párjuk szájában nyelvükkel matatva. Mert ez magánügy, csinálja otthon a párjával, ahogy mindenki más is.
furesznek006
2009. szeptember 2. 09:15
Mit vagytok oda meg vissza, ők is emberek.Hogy a saját nemüket szeretik? Ha nekik így jó, miért bánt az bárkit? Május 1-én mi is vonultunk, már elfelejtettétek? Ők is vonulhatnak egyszer egy évben...
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását