Kampányt indított a csontsovány modellek ellen a londoni divathét; a program kezdeményezői szeretnék, ha az ipar túllépne a divatvilágban meghonosodott női ideálképen.
2009. szeptember 22. kedd 06:52 - HírExtra
A feltörekvő tervezőket bátorítani kell arra, hogy kollekcióik bemutatásakor többféle konfekcióméretre, alakra és életkorra legyenek figyelemmel. "Minden méret és minden bőrszín - pontosan erről szól a divat" - mondta Gordon Brown brit miniszterelnök felesége, Sarah Brown.
A kampányt életre hívók a kor modellekről alkotott képének társadalmi és egészségügyi következményeire is fel akarják hívni a figyelmet. A brit divatipar két éve új konfekcióméreteket alkotott, miután három manöken is halálra fogyasztotta magát.
A csontsoványra fogyott modellekről szóló vitának a brit Vogue magazinban nyáron megjelent főszerkesztői cikk adott újabb lökést. A vezető tervezők nyomására egyre több cérnavékony lány jelenik meg a fotózásokon, a modellek csak még soványabbak lettek - hangoztatta a divatlap vezetője, aki változást sürgetett. Mint kiderült, a Vogue is arra kényszerült, hogy komputertechnikák segítségével tegye teltebbé és egészségesebb kinézetűvé a lányokat.