Jövőre már nem a miniszter dönt
Idén még a közlekedési miniszter dönti el, milyen közösségi közlekedési eszközök járnak majd az egyes vonalakon, azt követően pedig várhatóan regionális szinten döntenek - tudta meg az MTI az MSZP-frakció informális ülése után több forrásból.
2009. szeptember 30. szerda 20:50 - HírExtra
Október közepéig, az új vasúti menetrend elkészítéséig kell a szocialista frakciónak és a kormánynak megegyeznie az átalakítások részleteiről; jövőre a költségvetés tervezete szerint 40 milliárd forinttal kevesebbet költene az állam a MÁV finanszírozására.
Az MTI értesülései szerint a kormányzati átalakítási tervek úgy szólnak: 2010 előtt nem lesznek leépítések a közösségi közlekedést biztosító társaságoknál, a következő év második felében a menedzsmenteknél képzelhetőek el elbocsátások.
Az MTI úgy tudja, hogy a közeli tervek között szerepel a MÁV esetében egy 3-4 éves üzleti terv elkészítése, a kormány elvárásai szerint ennek október-november fordulójára kell elkészülnie. Az üzleti tervre azért van szükség, mert csak ennek fejében juthat hozzá a társaság reorganizációs hitelhez.
A távirati iroda információi szerint a frakcióülésen Hónig Péter azt is elmondta, hogy ha az átalakítást nem kezdik el, "bedőlhet a MÁV".
A kormány úgy tervezi, nem zár be szárnyvonalakat, annak ellenére, hogy egy részükön akár évekig nem közlekedik vonat, a pályát ugyanis karbantartják.
Az átalakítás egyik célja, hogy megszűnjenek a párhuzamosságok, de ennek gyakorlati kivitelezéséről idén még a szakminiszter, jövő évtől regionális szinten döntenek majd.
Az átalakítási tervek között szerepel az ütemes menetrend egész országban való bevezetése, a tarifa- és kedvezményrendszer megújítása.
Az MTI információi szerint a frakcióülésen kezdetben hozzávetőleg harmincan vettek részt. Az átalakítási terveket többen kritizálták azzal, hogy nem pont a ciklus végén kellene azt meglépni.
Forrás: MTI