Az internettől és a televíziótól várják a legtöbbet
Az internet és a televízió reklámpiaci teljesítményével kapcsolatban a legoptimistábbak, míg a rádiós és a beltéri hirdetési piacot illetően a leginkább borúlátóak a média döntéshozói - tudható meg az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. most publikált adataiból, amelyek szerint a jövő esztendő lesz "az igazi vízválasztó".
2009. október 13. kedd 08:34 - HírExtra
A felmérésben a hazai médiapiac félszáz "főszereplője" - azaz hirdetők, médiaügynökségek, médiatulajdonosok felső vezetője - nyilatkozott az egyes reklámfelületek forgalmával kapcsolatos várakozásairól és arról, véleménye szerint miként alakulnak a reklámköltések 2009 második félévében a jelentős csökkenést hozó első félévhez képest.
Tízből heten gondolják úgy, hogy a netes piac bővülni fog, 18 százalék stagnálásra, 12 pedig csökkenésre számít ez év második felében.
A televíziós piacon a kábelcsatornákkal kapcsolatban az országos földi szórású adókhoz viszonyítva is nagyobb a bizakodás. Előbbiekről 56, utóbbiakról 52 százalék gondolja azt, hogy növekvő bevételeket könyvelhetnek el az év második felében, míg stagnálásra 30, illetve 18 százalék számít. A csökkenést prognosztizálók aránya a kisebb csatornák esetében 30, a nagyoknál 14 százalékos.
Egyaránt 22 százalék gondolja, hogy a magazinok és a napilapok nagyobb bevételt könyvelhetnek el hirdetésből a második félévben, mint az elsőben. A stagnálást várók aránya 40 és 22, a zsugorodást feltételezők tábora ennek megfelelően 38, illetve 56 százalék volt.
A legkevesebben a rádió gyors magára találására számítanak; 14 százalék bővülést, 41 százalék változatlan reklámbevételt, 45 százalék csökkenést vár.
A kül- és a beltéri hirdetési piac stagnálását egyaránt 34 százaléknyian valószínűsítik, míg növekedést 22, illetve 18 százalék jósol. A csökkenésre számítók tábora ennek megfelelően 44 és 48 százalék.
Forrás: MTI