A magyarországi autóértékesítések lassú emelkedésének kezdetére számít szeptemberben a Magyarországi Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az augusztusban mért mélypont után.
2009. október 15. csütörtök 16:48 - HírExtra
Erdélyi Péter, a szervezet társelnöke csütörtökön sajtótájékoztatón elmondta: 2009-ben várhatóan 65 ezer személygépkocsit helyeznek forgalomba az országban, ami becsléseik szerint jövőre 75 ezerre bővülhet. Az elmúlt három évben Magyarországon mintegy 200 ezer autót értékesítettek évente, ami a hasonló országokkal összevetve mintegy 60 százalékkal több, mint amennyit a lakosság és a vállalatok fizetőképes kereslete biztosított volna.
Megnyugtatok mindenkit, hogy semmi változás augusztushoz képest. Mármint most októberben. Szeptemberben valóban volt eladásunk de aztán megint mintha elvágták volna. Ember a szalon közelébe nem jön. Ráadásul a mellettünk lévő Ford kereskedés ma zárt be. Ma vitték el az autókat a szalonból. A suzuki (aki szintén mellettünk van) az már júniusban beadta a kulcsot.
Ma megjelent egy cikk, hogy kelet európában átlagosan 28%-os visszaesést tapasztaltak az eladásokban. Ezzel szemben nyugat európában soha nem látott rekordokat döntögettek a 6 hónap alatt amíg futottak a roncsautó programok. Ez a 2500 eurós kiadás/ autó 2 év alatt megtérül a kormánynak. Kérdem én: nálunk a balfasz politikusok miért nem engedték el legalább a regadót az autókból? Most itt van. Tele munkanélkülivel, becsődölt cégekkel, semmi bevétel az államnak mindezt csak azért, idézem: Nem akarunk a külföldi autógyáraknak nyereséget termelni állami pénzből. Ezt nem én mondtam, hanem valami fenomenálisan "okos" szakminiszter aki vagy akik meghozták azt a döntést, hogy nem adnak semmilyen segítséget az újautó vásárlóknak.
Hát nesztek. Kapjátok be...
Ma megjelent egy cikk, hogy kelet európában átlagosan 28%-os visszaesést tapasztaltak az eladásokban. Ezzel szemben nyugat európában soha nem látott rekordokat döntögettek a 6 hónap alatt amíg futottak a roncsautó programok. Ez a 2500 eurós kiadás/ autó 2 év alatt megtérül a kormánynak. Kérdem én: nálunk a balfasz politikusok miért nem engedték el legalább a regadót az autókból? Most itt van. Tele munkanélkülivel, becsődölt cégekkel, semmi bevétel az államnak mindezt csak azért, idézem: Nem akarunk a külföldi autógyáraknak nyereséget termelni állami pénzből. Ezt nem én mondtam, hanem valami fenomenálisan "okos" szakminiszter aki vagy akik meghozták azt a döntést, hogy nem adnak semmilyen segítséget az újautó vásárlóknak.
Hát nesztek. Kapjátok be...