Értelmetlen vasútvonal bezárások?
Olyan vasútvonalat is bezárna a kormány, amelyet a közelmúltban újítottak fel, vagy éppen a leállítással egy időben folynak rajta felújítási munkák.
2009. október 26. hétfő 12:26 - HírExtra
Példaként említette a Veszprém-Zirc vonalat, amelyen "gőzerővel folynak" a vágányfelújítási munkák, mégis szerepel a között a 33 viszonylat között, amelyen a MÁV szüneteltetné, megszüntetné a forgalmat.
Nemcsak ártanak, hanem egyszerűen ostobaságokat csinálnak - jelentette ki az ellenzéki párt szakpolitikusa a kormány vasútbezárási tervéről.
Fónagy János elmondta: Túrkevén azóta, hogy 33 évvel ezelőtt megszüntették a vasútvonalat, körülbelül egyharmadával csökkent a város lakossága. Hozzátette, ott járva arról tájékoztatták őt, hogy nem kizárólag a vasútbezárás miatt, de ez nagyon jelentős mértékben közrejátszott benne.
A sajtótájékoztatón bemutatott egy 600 aláírást tartalmazó tiltakozást is, amelyet a Kecskemét-Lajosmizse vonalszakasz bezárása ellen fogalmaztak meg. Az aláírók kifejtik, hogy e területen sok helyütt nem lehet a közlekedést busszal megoldani, hiszen tanyavilág lévén közút sincs.
Ez a sok száz aláírás mutatja, hogy egy-egy ilyen kisebb vonalszakasz esetében hány száz családnak, tanyavilágban élő embernek a mindennapját keseríti meg ez az átgondolatlan, előkészítetlen és az esetek túlnyomó többségében gazdaságilag teljesen értelmetlen "vasútbezárási kampány" - mondta Fónagy János.
A hétfői vasúti munkaügyi egyeztetéssel kapcsolatban kérdésre közölte: a Fidesz a rendeltetésszerű működésnek a híve, a vasútnak az a dolga, hogy menjen, a vasutasok sem szeretnek sztrájkolni. Azért a helyzetért azonban, hogy a vasutasoknak nincs más lehetőségük, mint beszüntetni a munkát, a kormány felel - emelte ki.