Közösségi közlekedés átalakítása
További információkat tart szükségesnek az MSZP-frakció ahhoz, hogy a közösségi közlekedés átalakításról, így a szárnyvonalak bezárásáról is állást tudjon foglalni.
2009. október 26. hétfő 14:06 - HírExtra
Göndör István, az MSZP parlamenti frakcióvezető-helyettese hétfőn Budapesten újságíróknak elmondta: felborulni látszik az MSZP-frakció által korábban megszabott menetrend, vagyis, hogy előbb átszervezések, ingatlaneladások, racionalizálások kellenek, mielőtt a szárnyvonalakról dönthetnének.
Pillanatnyilag a szárnyvonalak bezárásáról nem akarunk dönteni - válaszolt a frakcióvezető-helyettes az MTI azon kérdésére, hogyan értékelték a hétfői frakcióülésen a múlt heti miniszteri bejelentést, miszerint a szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem ad megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra.
Hangsúlyozta: ennél fontosabb ügyek is vannak, hogy a MÁV gazdaságosabban működhessen. Az MSZP-frakció még mindig sok más lehetőséget lát arra, hogy csökkenjenek a költségek, de nem a vonalbezárásokkal - jegyezte meg.
Arra a kérdésre, hogy lehetséges-e, hogy a 33 helyett kevesebb szárnyvonalat zárnak be, Göndör István közölte: ezt nem tudja megelőlegezni, ez az egyeztetéstől függ.
Kifejtette: a héten intenzív egyezetés lesz az átalakításokról, hogy jövő hétfőn a frakció dönthessen. Mint mondta, nagyon részletesen látni akarják, mely szárnyvonalakon kell kimondani, hogy átmenetileg szünetel a személyszállítás.
Göndör István közölte: ha kell, akkor maga a MÁV szállítsa autóbusszal az utazókat azokba a csomópontokba, ahonnan a vasúti közlekedést biztosítani tudja.
Megjegyezte ugyanakkor, hogy a költségvetést megalapozó törvényekbe bekerülő, a közösségi közlekedéssel összefüggő javaslatokat támogatja a frakció.
Hónig Péter közlekedési, hírközlési, és energiaügyi miniszter múlt kedden jelentette be, hogy a szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem ad megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra. Elmondta, hogy ezen az összesen 1.000 kilométer hosszú vasúti pályaszakaszon naponta 6.400 utas utazik, a szakaszok üzemeltetési költsége jelenleg hétmilliárd forint.
Göndör István kitért arra, hogy a frakció döntött a jövő évi költségvetést megalapozó törvénymódosításokhoz benyújtott módosító javaslatokról, és egy kivétellel a kormány javaslatával ért egyet. A kivétellel kapcsolatban jelezte, hogy orvosolni kívánják az alkotóművészettel kapcsolatos, a közalapítványokkal összefüggő ügyészi észrevétel.
Forrás: MTI