2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Tarlós: nem álmodom, hanem tervezem a jövőt

Tarlós Istvánt, a Fidesz főpolgármester jelöltjét kérdeztük új programjáról, a szigorodó közbiztonságról, az új városüzemeltetési elképzeléséről, és a szocialista politikusok lelkületéről.
2009. november 5. csütörtök 12:32 - Pénzes Dávid
A Nemzet Fővárosa program gyökeres változásokat javasol szinte minden területen. Ez olyan, mintha eddig nem történt volna semmi érdemleges. Tud pozitív példát arra, amit elért a Demszky Gábor vezette városvezetés?

El kell ismerni, hogy a kultúra területén igen szép eredményeket ért el a szocialista-liberális koalíció, ilyen téren, jól működik a város. Ha nem is mindenben az általam jónak tartott irányt képviselik, de elismerésre méltó eredményeket étek el, ez vitathatatlan.

Mi a helyzet más területeken?

A városüzemeltetés szétesett. A legnagyobb problémát ebben és az oktatásban látom. A városüzemeltetésben sajnos szinte csődhelyzet áll fenn.

Erre megoldás lehet a programjában meghirdetett városházi ügyosztályok számának lecsökkentése?

Hozzávetőleg a fele ügyosztály elég lenne a működtetéshez.



Ez elbocsátásokkal járna?

Nem gondolnám, hogy helyes volna a hivatalnok garnitúra ijesztgetése. Közöttük nagyon sok van, aki becsületesen és jól dolgozik. Engem a szervezetek szétágazott struktúrája zavar elsősorban.

Ön a közlekedést illetve a közüzemi és közmű cégeket két külön szervezet ellenőrizése alá vonná. Az egyik Budapesti Közlekedési Központ a másik a Budapesti Városüzemeltetési és Vagyonkezelő. Miért jobb ez, mint a jelenlegi rendszer?


A városüzemeltetés struktúrája teljesen szétesett. Ennek két brutális következménye van. Az egyik, hogy a munkák szétfolynak, dezorganizáltak mind kivitelezési, mind előkészítési szinten. A másik, hogy lehetőség van a közpénzeket ellenőrizetlenül, vödörrel kihordani.

Ha lehetőséget kapunk rá a választóktól, akkor szeretnénk elérni, hogy a fővárosi önkormányzat tulajdonosi, megrendelői és ellenőrző funkciói érvényesülhessenek. Ezért akarjuk koncentrálni ezeket a feladatokat és egyesíteni a széteső struktúrát. A féktelen magánosítási szemlélettel szemben erősíteni kívánjuk a város gondoskodó szerepét.

Az új hivatalokkal új munkahelyeket is létrehoznának?

A munkahelyteremtés alapvetően állami feladat. A jelenlegi kormány mulasztása és bűne, hogy az ország ebből a szempontból ilyen rosszul áll. Ez nem egy önkormányzati kategória. Jó dolog, ha a mi átalakítási tevékenységünk is eredményez munkahelyeket, de elsősorban arra koncentrálok, hogy a városszervezési struktúrát értelmezhetővé és fegyelmezettebbé tegyem.

Budapesti Közlekedési Központ mivel foglalkozna, hogyan tudná rendbe tenni a BKV-t?

Előkészítő és végrehajtó szerepe lenne. Végre egy kézbe kerülne a közösségi közlekedés, a közúti közlekedés, a kerékpáros és gyalogos közlekedés. A központ koordinálná a beruházásokat így például megszűnne az az értelmetlen állapot, hogy olyan közutakat újítanak fel, amik egymás közlekedési alternatívái.

A stratégiai tervezést pedig nem külső cégek végeznék méreg drágán és koordinálatlanul. A legfontosabb, hogy regionális rendszerben működőképessé tegyük a Budapesti Közlekedési Szövetséget. Ha mindezek az ésszerűsítések létrejönnek, az csökkenteni fogja a BKV önköltségét is.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását