A csütörtökön indult új rádiók, a Class Fm és a NeoFM komoly diszkonttal értékesítheti reklámidejét, hiszen hallgatottsági adatok hiányában nem tudja alátámasztani az árképzését - idézi a Napi Gazdaság Kerti Attilát, a Maximize Budapest médiaügynökség ügyvezetőjét.
2009. november 19. csütörtök 09:01 - HírExtra
A szakember szerint a frekvenciák használatára vonatkozó koncessziós jogok átrendeződése hosszú távon jót tehet a magyar rádiós piacnak, most azonban úgy tűnik, hogy a hirdetők inkább menekülnek. Szerinte sem a hirdetők, sem az ügynökségek nem készülhettek fel a jelenlegi helyzetre; a zökkenőmentes átálláshoz körülbelül fél évre lett volna szükség.
A mostani helyzet kedvez a piac más szereplőinek. A Juventus és a Magyar Rádió profitálhat ebből, mert az országos kereskedelmi csatornáktól elvándorló reklámköltések egy része hozzájuk kerülhet. Ezzel új trendek előtt nyílhatna meg az út, több tematikus rádióadó jelenhetne meg, amire szükség van. Európa más nagyvárosaiban sokkal több rádió van, mint Budapesten.
A lap összehasonlító adatokat közöl a rádiók által értékesített reklámidőkről 2006-tól 2009-ig a január-szeptemberi hónapokra.