Horváth Csaba nem támogatja saját javaslatát?
Elmondása szerint nem tudja támogatni a járatritkítást a BKV-nál Horváth Csaba volt MSZP-s főpolgármester-helyettes, akiről a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén Wintermantel Zsolt (Fidesz) azt állította: egyértelmű, hogy Horváth Csaba tervei szerint buszjáratokat szüntetnének meg.
2009. november 26. csütörtök 17:15 - HírExtra
A közgyűlésen kiosztották azt a "nem nyilvános" minősítésű dokumentumot, amelyet Horváth Csaba még főpolgármester-helyettesként készíttetett arról, hogyan érhető el forrásmegtakarítás a BKV-nál.
Az ülésen jelen lévő újságíróknak a dokumentum tartalmáról, az egyik, magát megnevezni nem kívánó szakpolitikus elmondta: hárommilliárd forintot úgy takarítanának meg, hogy 2010-ben nem lenne a közlekedési cégnél béremelés, továbbá csökkentenék a dolgozóknak a kollektív szerződésben foglalt juttatásait is; a két intézkedéssel körülbelül 3,2 milliárd forintot lehetne megspórolni Horváth Csaba szerint.
További négymilliárd forintot pedig a szállítási teljesítmény 8 százalékos csökkentésével, azaz járatritkítással érhetne el a BKV Horváth Csaba szerint. Ez a szakpolitikus szerint körülbelül 40-50 buszjárat (viszonylat) megszüntetését jelentené, vagyis megszűnne a buszjáratok negyede.
Horváth Csaba újságíróknak a közgyűlés szünetében azt mondta: a szakértői tanulmány - amely a BKV gondozásában, a kormány és a főváros szakértőinek részvételével készült - "valóban tartalmazza, hogy egyébként járatrikítással is elméletben lehetne megtakarítani, de az anyag nem javasolja a jártritkítást és a járatbeszüntetést".
"Hazugság, ha azt állítják, az anyag érdemben több tucat járat megszüntetésével kalkulál. Érdemben számba veszi ezt a lehetőséget és az anyag készítői el is utasítják ezt a lehetőséget" - jelentette ki. Mint fogalmazott, a cél az, hogy nőjön a BKV utasainak száma, javuljon a szolgáltatás minősége, ennek a célnak pedig biztosan nem felelne meg a járatritkítás.
Mint mondta, az anyag három - A, B és C verziót - fogalmazott meg, ezek közül a C-verzió tartalmazza a járatritkítást. "Én a C-verziót nem tudom támogatni" - fűzte hozzá.
Horváth Csaba beszámolt róla, hogy az A- és B-verzió 7-7,5 milliárd forint megtakarítással számol, ebből 5 milliárd forint bérjellegű megtakarítás, 2-2,5 milliárd pedig anyagjellegű megtakarítás.
Arra a kérdésre, hogy javasolják-e az anyagban a létszámcsökkentést, megjegyezte: az anyag valóban tartalmaz egy 100 embert, az adminisztrációt érintő leépítést, ez azonban a BKV 12 ezres létszámához képest nem jelentős, mindössze a szervezet "élethez való hozzáigazítása".
Felhívta a figyelmet arra, hogy a kormány intézkedései következtében az átlagos adóteher a BKV-nál jövőre 10-12 százalékkal csökken, vagyis ugyanannyi bruttó fizetésnél ennyivel több marad a borítékban. Emlékeztetett rá: a szakszervezet 3-4 százalékos emelést szeretett volna elérni, ami az említett adóteher-csökkenéssel már 18 százalékos növekedést jelentett volna, ez pedig egy csődközeli helyzetben lévő vállalatnál, a világgazdasági válságban lévő főváros esetében "szakmailag nem indokolt".
Steiner Pál, az MSZP frakcióvezetője újságíróknak a járatritkítási tervvel kapcsolatban úgy fogalmazott: "szemenszedett hazugság, semmiféle anyag nem mutat ilyet, sehol ilyen nincs leírva, ezt zűrzavarkeltésnek tekintem".
Forrás: MTI