A válságban is stabil az utolsó nagy magyar csokoládégyár
A gazdasági válság hatása az édesiparban is érzékelhető. A harmadik negyedévi adatok egyértelmű visszaesést mutatnak a kiskereskedelmi szektorban, azonban még a válság időszakában is folytatódik az a tendencia, hogy a fogyasztók inkább minőségi termékeket vásárolnak, csak kisebb mennyiségben.
2009. december 1. kedd 14:52 - HírExtra
Az édesipar helyzetét tovább nehezíti, hogy a kakaó világpiaci ára évtizedek óta nem tapasztalt magasságba emelkedett. Ezt követte az év közepén az áfa emelés. Sánta Sándor – a Bonbonetti Csoport vezérigazgatója – fontos tényezőként említi a fogyasztás visszaesése szempontjából a tartósan magas munkanélküliséget is. Bár a Bonbonetti Csoport eredményei a gazdasági nehézségek ellenére is növekedést mutatnak, az év végi mérleg szempontjából mindenképpen döntő időszak lesz az utolsó negyedév, hiszen a szaloncukor piac egyik legmarkánsabb szereplője éves forgalmának több mint egyharmadát ebben az időszakban értékesíti. Mivel a kereskedőláncok egyre később adják le szaloncukor rendeléseiket, így egyre nehezebb megjósolni a piac idei forgalmát.
Megfigyelhető, hogy a kisebb, kevésbé ismert márkák kiesnek és az ismert, illetve minőségi márkák iránti kereslet növekszik. A szaloncukor piac is pontosan leképezi a szektor más termékeire vonatkozó trendet.
A közepes árkategóriájú termékeiket hatékony marketing tevékenységgel és értékes nyereményekre épülő promóciókkal igyekeznek támogatni, éppúgy, ahogyan ezt a prémium termékeikkel tették korábban.
A tavalyi évben több mint 13 milliárd forintos árbevételt elérő Bonbonetti Csoport innovatív megoldásokkal és erős marketing tevékenységgel igyekszik a válságot átvészelni. Jó úton haladnak, hiszen a hazai tendenciákkal szemben idén közel 30 új állandó munkahelyet teremtettek.