Fidesz: nem kampánytéma a 47-es négysávosítása
A fideszes Lázár János szerint nem lett volna szabad kampányeseménnyé tenni a 47-es út négysávosításának befejezését. Az út összesen kilenc év alatt készült el, s ezidő alatt 156 baleset történt a szakaszon - mondta a hódmezővásárhelyi polgármester szerdán az alföldi városban.
2010. január 27. szerda 17:06 - HírExtra
Az első kapavágás óta a 47-es úton hat ember halt meg, huszonegyen pedig súlyosan, s ugyanennyien könnyebben sérültek meg a balesetekben - közölte a politikus a beruházás átadását követő rendkívüli sajtótájékoztatón.
"A halottak emlékének meggyalázása", hogy Ujhelyi István államtitkár, szegedi országgyűlési képviselő "a nyolc éve zajló huzavonából politikai tőkét kíván kovácsolni" - közölte a polgármester.
Lázár János kifejtette, a Kormányszóvivői Iroda keddi közleményéből értesült arról, hogy részt kellene vennie az út átadásán, mivel azonban nem kapott hivatalos meghívást, nem ment el az avatásra.
A polgármester emlékeztetett arra, hogy a szocialista irányítású kormány a 2002-es választások után politikai okokból állította le az út bővítését. Ezt szerinte Csillag István egykori gazdasági miniszter 2005-ös nyilatkozata is bizonyítja, a liberális politikus akkor azzal indokolta a négysávosítás elhalasztását, hogy az "nem hozna politikai hasznot".
Lázár János szerint a szocialista országgyűlési képviselőknek, köztük Ujhelyi Istvánnak is lett volna módja kiállni a 47-es négysávosításának folytatása mellett, 2006-ban azonban a költségvetés tárgyalásakor nem támogatta az ezt célzó módosító indítványt.
Ujhelyi István az átadót követően arra az újságírói felvetésre, hogy szegedi országgyűlési képviselőként és kormánytagként nem tett eleget a 47-es út négysávosításáért, elmondta: vállalja a felelősséget azért, hogy az Orbán-kormány terveihez képest évekkel sikerült előre hozni az M5-ös és az M43-as autópálya építését, és a méregdrága útdíj helyet bevonni az M5-öst a matricás rendszerbe.
Forrás: MTI