A KDNP az oktatásra helyezné a fő hangsúlyt
Az oktatás is válságban van Magyarországon, bár a kormányzat erről másként vélekedik; az ország iskoláiban, a pedagógus társadalomban egyaránt romlott a közhangulat, egyre nagyobb az elkeseredés, a kilátástalanság érzete.
2010. január 29. péntek 06:28 - HírExtra
A politikus úgy vélekedett: az oktatásban gyakorlatilag nagyon nehézzé vált a nevelő munka, ami elsősorban a sok, átláthatatlan intézkedésnek, a pénzkivonásnak, a szakma tekintélycsökkenésének köszönhető, ennek eredménye az, hogy "a gyerekek leszokóban vannak a rendszeres tanulásról", és háttérbe szorultak az olyan értékek, mint a szorgalom, a kötelesség.
Hoffmann Rózsa elmondta: a nevelés ellehetetlenítésének látványos jele, a jéghegy csúcsa az a sok agresszív cselekmény, amelyek az elmúlt években az oktatási intézményekben előfordultak.
Ezért a KDNP programjának kiemelt területe az iskolai nevelő munka és a pedagógusok tekintélyének helyreállítása - tette hozzá, megjegyezve: minden törekvés, ígéret ellenére az iskolai teljesítmények, vagyis a gyerekek tudása romlik, és vélhetően nem azért, mert a mai gyerekek butábbak, hanem az oktatáspolitika utóbbi nyolc évben hozott döntései miatt.
Nem lehet a politikai közbeszéd témája a házi feladatok eltörlése, és a gyengébben tanulók évismétlése sem. "Az oktatási rendszer szétmállott a tartalom tekintetében" - utalt ezzel arra, hogy neves magyar költők, például Petőfi Sándor versei nem föltétlenül a tananyag részei.
A pedagógus társadalom megbecsüléséről szólva a KDNP szakpolitikusa azt mondta: ez az egész társadalom ügye, "rosszkedvű, elfásult, frusztrált" pedagógusok nem fognak jókedvű, vidám gyerekeket nevelni.
A KDNP programjában, "tézisgyűjteményében" az oktatás tekintetében öt prioritást jelölt meg: a nevelés, a tehetségek fejlesztése, a leszakadás megakadályozása, a szakképzés és a pedagóguspolitika - hangoztatta Hoffmann Rózsa.
Forrás: MTI