2024. november 23. - Kelemen, Klementina

Az MDF az autók eredetiségvizsgálatát követeli

Az MDF felszólítja a kormányt, a szakhivatalokat, a Fideszt és az MSZP-t, hogy valljanak színt a gépjárművek eredetvizsgálatával kapcsolatban - mondta Kerék-Bárczy Szabolcs, az MDF szóvivője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
2010. február 4. csütörtök 14:50 - HírExtra
Kiemelte: az MDF arra kéri a kormányt, a szakhivatalokat, a Fideszt és az MSZP-t, hogy hozzák nyilvánosságra az Eclipse Zrt. immár 20 milliárd forint körülire becsülhető állami szerződéseit és a beszerzés körülményeit.

Kerék-Bárczy Szabolcs közölte: az Eclipse Zrt. tavaly december 31-én kötött 4,95 milliárd forintos szerződést az eredetvizsgálat új informatikai rendszerének megalkotására, majd négy nap múlva üzembe is helyezte azt.

Közölte: a gépjárművek eredetiségvizsgálatát a Figyelő című hetilap és más sajtótermékek cikkei után nem lehet másként értelmezni, mint botrányt.
Elmondta, hogy az eredetiségvizsgálatot 1999-től kezdődően vezették be Magyarországon, célja az volt, hogy visszaszorítsa az autólopások számát. Hozzátette: 2010. január 1-jétől a - Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megkérdezése nélkül - új eredetiségvizsgálati rendszert vezettek be a Közlekedési Hatóság szervezésében.
A szóvivő úgy fogalmazott: az MDF felháborítónak tartja, hogy a GVH ajánlásaira "fittyet hányva" szórnak ki hatalmas költségvetési tételeket.

A részletekről szólva azt mondta: az Eclipse Zrt.-t 2003 április 14-én alapították, éppen 10 nappal azután, hogy megszületett a törvény, amelyben hatósági árassá alakították a gépjárművek eredetiségvizsgálatát. A frissen alapított társaság megnyerte azt a pályázatot, amelyet a hatósági árak kialakítása után az eredetiségvizsgálatokhoz használt szoftverre írtak ki - tette hozzá.

Mint hangsúlyozta, az MDF a szabad piacra bízná az eredetiségvizsgálatot, így kiküszöbölhető lenne a kartellek megjelenése és az állami korrupció is.

Kerék-Bárczy Szabolcs beszélt arról is, hogy a parlament nemzetbiztonsági bizottsága 2006. július 24-i ülésén vélhetően az összes jövőbeni Nemzeti Közlekedési Hatósághoz tarozó informatikai fejlesztést is titkossá nyilvánított. Jórészt, az akkori döntés miatt nem lehet semmit tudni az eredetiségvizsgálat körül elfolyt pénzekről sem - jelentette ki.

Az MDF mindezek után felteszi a kérdést: van-e összefüggés több, összesen 20 ezer millió forint körüli, közbeszerzés nélkül elnyert pénz és az MSZP, illetve a Fidesz politikusainak a nemzetbiztonsági bizottság ülésén leadott támogató szavazatai között?
Van-e összefüggés egy 5 ezer millió forintos munka 4 nap alatt történő elvégzése és az MSZP, illetve a Fidesz politikusainak hallgatása között? - kérdezi Kerék-Bárczy Szabolcs.


Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie »
Hozzászólás:

total
2010. február 4. 16:30
Még 1 hír!
Tegnaptól az NKH-s eredettel is át lehet íratni járművet. Ezzel sikerült arcon köpni megint egy szakmát! Hajrá autótolvajok, vigyétek az NKH-hoz ott senki nem vesz észre semmit!
Év végére a lopott autók száma csak eléri 30-40 ezeret, ha így megy tovább. Sajnálom a laikus vevőket, őszintén.
total
2010. február 4. 15:42
"A kifogásolt kormányrendelet 2009. december 22-én született, míg a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK.KH) egy nappal később már ki is írta az új technológiáról szóló pályázatot, amit az ünnepek alatt elbíráltak, majd az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt. az év első napján 4,950 milliárd forintért le is szállította az új támogató központi informatikai rendszert." Biztos volt nekik raktáron véletlenül egy darab!

Még egy kis adalék:
Megint sikerült, ország-világ elött lejáratni egy szakmát, gratulálunk NKH, KEK.KH, MSZP, Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt.!!

A 2009. szeptember 25. napján zárult 2. Nemzetközi Gépjármű Nyilvántartási és Eredetiségvizsgálati Konferencián (http://www.veroex.iris.sk) elhangzottak alapján Romániában a használt import járművek eredetiségvizsgálatakor felderített lopott járművek 9%-a Magyarországról származik. Szlovákiában az eredetiségvizsgálatot felügyelő IRIS cég képviselői elmondták, hogy a 2009. július 1. napja óta a bűnözők Magyarországot deponáló országként használják, mely értelmében egy EU tagállamban lopott jármű pár napra Magyarországon forgalomba kerül, majd magyar okmányokkal kerül tovább, jellemzően EU-n kívüli országba.
Tehetik ezt azért, mert az idén áprilisban és júliusban hatályba lépett 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet-módosításai a használt jármű importja és exportja esetén már nem teszik kötelezővé az eredetiség vizsgálatot.
Ezek után elkezdik vizsgálni ( az NKH-nál, bocs. a túlzásért vizsgálni=matatni) az időszakos műszaki vizsgánál azoknak az autóit akik 2006. január 1 megelőzően, Magyarországon márkakereskedéstől, újként vásárolták a gépjárművet, és azóta is ők a jármű tulajdonosai, 17-20-ezer ft-ért.
KB. 350.000 db autóról beszélünk, nem nagy összeg cirka 6,5 milliárd forint amit kivesznek a zsebünkből!!
Ekkora pofátlanságot még a régi rendszerben sem mertek megengedni maguknak az elvtársak, ellentétben a mostani mutánsaikkal!
Mi lenne ha senki nem vizsgáztatná le az autóját, ilyen feltételekkel, bevonnának 350.000db forgalmi engedélyt?
Akkor ki vásárolná meg, ezt a rendkívül olcsó üzemanyagot?
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását