Újra módosult a kgfb törvény
Nem változtat a biztosítók helyzetén a kgfb törvény legutóbbi módosítása, a biztosítóknak továbbra is javításra kell kötelezniük az általuk biztosított sérült járművek üzembentartóit, hogy a javítás teljes költségét kifizethessék - értelmezte Trunkó Barnabás a Magyar Biztosítók szövetsége (MABISZ) főtitkára az MTI-nek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) törvény módosítását.
2010. március 2. kedd 09:45 - HírExtra
A mostani kiegészítés csak akkor kötelezi a biztosítót arra, hogy kötelező műszaki vizsgára küldje a járművet, ha az üzembentartó nem ad nyilatkozatot arról, hogy a kárfelvétel befejeztét követő 8 napon belül helyreállíttatja a járművet.
A legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg "Az egyes pénzügyi tárgyú törvényeknek az új Polgári Törvénykönyvvel összefüggő módosításáról" címet viselő törvény, amely többek közt módosítja az év első napjától hatályos kgfb törvényt is.
Decemberben, a még hatályba sem lépett kgfb törvényhez egy kiegészítő paragrafust csatolt a parlament. Ennek lényege, hogy április 1-től, ha a biztosító úgy ítéli meg, hogy az általa biztosított, vétlen vezetőjű jármű kormányműve, futóműve, illetve karosszériája annyira sérült, hogy közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan a közlekedésre, akkor azt műszaki vizsgára kell küldenie.
Trunkó Barnabás az MTI-nek elmondta, hogy ez az apró kiegészítés nem változtat a biztosítók helyzetén. A károsultat továbbra is javításra kell kötelezni, és ha ezt elmulasztja, akkor csak az előzetesen kalkulált nettó kár-összeg 60 százalékát kaphatja meg, előlegként.
Forrás: MTI