A Fidesz cáfol
Tételesen cáfolta a Fidesz helyi politikusainak a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) gazdálkodását érintő állításait Dózsa Gábor, az önkormányzati tulajdonú cég ügyvezetője.
2010. április 13. kedd 09:47 - HírExtra
Kohári Nándor önkormányzati képviselő pénteken közölte, hogy az ügyészséghez fordulnak hűtlen és hanyag kezelés gyanúja miatt. Mint akkor az MTI-nek elmondta, azért tettek feljelentést, mert az elmúlt időszakban számos, a helyi közlekedési társasággal kapcsolatos kétes ügy került napvilágra. A politikus a többi között két trolibusz értékesítését, valamint a cég bizonyos képzési, oktatási szerződéseit kifogásolta.
A társaság ügyvezetője által az MTI-hez eljuttatott összefoglaló szerint az SZKT 2008 júliusában állapodott meg egy csehországi vállalkozással két használt trolibusz értékesítéséről. A cseh cég közbeszerzési eljárás keretében szerzett jogot tíz trolibusz szállítására a bulgáriai Haszkovó városába, ebből kettőt rendelt meg Szegedről.
Dózsa Gábor hozzátette: az SZKT azért döntött az értékesítés mellett, mert a magaspadlós járműveket fokozatosan kivonják a forgalomból. A régi trolibuszokat már csak ócskavasként lehet értékesíteni vagy felújítás után lehet Kelet-Európában túladni rajtuk, ez utóbbi szegedieknek is munkát biztosít. Az SZKT dolgozói garanciális javítások elvégzésére Bulgáriába is kiutaztak, de ennek ellenértékét a cseh szállító fedezte.
Kitért arra is, hogy az SZKT mintegy 10 millió forintos uniós támogatást nyert el 2006 és 2008 között a szinte valamennyi dolgozóját érintő képzési programra. A pályázat végrehajtására versenyeztetéssel választották ki a Szofisztika Kft.-t. A Humán Erőforrás Fejlesztési Operatív Programban közreműködő Esza Kht. a megvalósítás során mindent, így a cégek megversenyeztetését, illetve a szerződéseket is rendben találta.
Kohári Nándor helyi képviselő aggályosnak nevezte azt is, hogy az SZKT hat éven át trolibuszt bérelt a céget irányító Dózsa Gábor korábbi vállalkozásától.
Ezzel kapcsolatban az ügyvezető kifejtette: a szerződést 2002-ben még az SZKT korábbi vezetője kötötte, s annak értelmében a társaság csak akkor fizetett bérleti díjat, amikor a jármű forgalomban volt. Dózsa Gábor tájékoztatása szerint a képviselő által közölt teljes bérleti díj - évi 11,4 millió forint - és a járműérték is nagyon messze van a valóságtól.
Forrás: MTI