2024. november 1. - Marianna

Horváth Csaba: milliárdos bírságok sújthatják a fővárost

Horváth Csaba, az MSZP főpolgármester-jelöltje szerint nagyságrendileg akár 20-25 milliárd forintos bírsággal is sújthatja Budapestet az Európai Unió a vállalt környezetvédelmi előírások megszegéséért, ha nem változik jelentősen a főváros légszennyezettsége.
2010. május 4. kedd 17:30 - HírExtra
Horváth Csaba az MSZP majálisán jelentette be, hogy MSZP 2013-ig bevezetné a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten. Az ingyenes közösségi közlekedést azok vehetnék igénybe, akik legalább négy éve állandó budapesti lakosok, vagy a diákként a fővárosban tanulnak - tette hozzá.

A szocialista politikus szerint ezt a parkolási díjbevételekből, valamint abból lehetne finanszírozni, hogy Budapesten bevezetnék a környezetvédelmi zöld zónákat, amelyek használatából 50-80 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak.

A VEKE keddi közleményében azt írja, hogy Horváth Csaba rosszul számol és "felszínes ötletelésével lejáratja, ellehetetleníti a dugódíj bevezetésének tervét". A fővárosi tömegközlekedés esetleges ingyenessé tételével kieső 68 milliárd forint nagyságrendileg több annál, mint amennyi a dugódíjból várható - állítja a VEKE, amely hangsúlyozza, hogy a Városkutatás Kft. által tavaly készített tanulmányokban nincs szó a BKV ingyenessé tételéről, az viszont szerepel bennük, hogy a szerzők a tömegközlekedési alternatívák és a P+R parkolók hiánya miatt még hosszú távon is elvetik a városhatártól érvényes dugódíj bevezetését.

Horváth Csaba azt írja közleményében, hogy a VEKE-vel csupán számszaki, nem pedig tartalmi vitájuk van.

Emellett azt is megjegyzi, hogy nagyságrendileg körülbelül 20-25 milliárd forintos bírsággal sújthatja Budapestet az Európai Unió a vállalt környezetvédelmi előírások megszegéséért, ha nem változik jelentősen a főváros légszennyezettsége. Emlékeztet arra, hogy Brüsszel tavaly Londonra szabott ki 90 milliárd forintnak megfelelő bírságot hasonló okok miatt. Véleménye szerint, ha nem változnak a légszennyezettség mai, "katasztrofális" adatai, akkor Budapestnek vissza kell fizetnie a 4-es metró támogatására kapott 150 milliárd forintos támogatást.

A politikus azt is kijelenti, hogy programja több elemből összeálló, több szakmai forrásból felépített komplex rendszer, amelynek más intézkedések mellett egy-egy fontos eleme a budapestiek díjmentes közösségi közlekedésének biztosítása, a Budapest Polgára Kártya bevezetése és a zöld zóna környezetvédelmi behajtási díj bevezetése.

Horváth Csaba közli, hogy a Zöld Budapestről szóló programjában szereplő, zöld zóna környezetvédelmi behajtási díjról szóló rész szakmai megalapozásakor a Városkutatás Kft. szakmai tanulmányaira támaszkodott, de a zöld zóna környezetvédelmi behajtási díjból finanszírozott, a budapestiek számára díjmentes közösségi közlekedés gondolata viszont már a Zöld Budapest programban jelent meg elsőként, így az nem szerepelhetett a Városkutatás Kft. tanulmányában.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását