Tarlós: Együtt kell működni a baloldallal!
Tarlós István fideszes fővárosi főpolgármester-jelölt értelmét látná a baloldallal való együttműködésnek, de nem azon az áron, hogy akiknek részük volt a Demszky–Hagyó-féle vezetésben továbbra is vezető pozícióban maradjanak. A politikussal készült interjú a Figyelő című lap csütörtökön megjelenő számában olvasható.
2010. augusztus 4. szerda 18:40 - HírExtra
Tarlós István szerint az együttműködési hajlandóságról tett kijelentéseivel kapcsolatban jelentek meg furcsa nyilatkozatok.
"A Jobbik a mondataim kiforgatásával olyasmit próbál komponálni a szavaimból, hogy én nem akarok elszámoltatást a Városházán. Ez úgy hülyeség, ahogy van. Csupán azt szoktam mondani, hogy nem akarom átvenni a nyomozóhatóság és az igazságszolgáltatás szerepét, másrészt nem tekintem fő feladatomnak, hogy kétségbeesetten keresgéljek, kit lehet itt +belerángatni a bajba+. Ez nem azt jelenti, hogy szerződéseket ne vizsgálnánk felül, de nem tudok – és nem is akarok – egyenruhás számonkérőszékekben gondolkodni".
Mint a lapnak mondta: "a kultúra vagy különösen a környezetvédelem területén az LMP konstruktívnak tűnik. Még akkor is, ha csak félve mondok róluk pozitívat, mert a szocialisták nyomban kikiáltják őket a Fidesz fiókpártjának, holott szegény LMP-től ennél mi sem áll távolabb. (...) Ab ovo nem utasítok el semmilyen együttműködést az ellenzékkel, a fő ellenőrző funkciókat pedig át kell engedni nekik. Nem fogunk olyan kiszorítósdit játszani velük, mint amilyet ők űztek velünk 16 éven keresztül".
A politikus nem törekszik mindig kompromisszumra, csak ha lehet.
"Például, kicsit sem bántva a párt szimpatizánsait, de ahogy a Jobbik most a parlamentben működik, attól egyáltalán nem vagyok lenyűgözve" - jegyezte meg.
A BKV és főváros helyzetéről Tarlós István azt nyilatkozta: a BKV nagy probléma, de nem az egyetlen. Belső adósságállományát is ideszámítva a BKV hiánya minimum 400 milliárd forintra tehető. Orbán Viktorral a legtöbbet a BKV és a 4-es metró ügyében fognak egyeztetni. A kormány valójában nemcsak a Bajnai-kabinet által szerződésben vállalt támogatást akarja megadni, hanem ennél több segítséget is nyújtana.
"E pillanatban azt mérlegelem magamban, mire kérjek inkább fedezetet: a metróépítésre vagy a BKV-ra. Utóbbi esetében az adósságállomány csökkentésének egyik módja, hogy a buszjáratok jelentős részét kiszervezzük, mert akkor nem kell rövid időn belül ezer új buszt vásárolni. Létre fogjuk hozni a Budapesti Közlekedési Központot a város közlekedésének felügyeletére, és szét fogjuk választani a megrendelői és szolgáltatói szerepeket is".
A metróépítésről azt mondta: "Demszky Gábor azt hajtogatja, hogy megvan a fedezet a 4-es metróra. Ki kell rakni a pénzt az asztalra, nem olyan nehéz az, csak nyílt kártyákkal kell játszani. Ennek a mellébeszélésnek vége. Így nehéz dolguk lesz velem. Kommunikációs trükkökkel nem játszunk tovább, ilyenekkel nem vitatkozom. Pontosan ezért semmiféle főpolgármester-jelölti vita nem lesz".
Mint mondta: nem szeretne "metrótorzót, azaz ha már épül a metró, akkor fejezzük be.
Mindent meg fogunk tenni a metró befejezésének az érdekében".
Forrás: MTI