Vörösborokból 15 százalékkal többet, míg fehérborból ugyanennyivel kevesebbet vásároltak tavaly a fogyasztók Magyarországon, és az üveges borok helyére egyre inkább a műanyag palackosak lépnek - állapította meg a háztartások borfogyasztásáról szóló felmérésében a GfK Hungária.
2010. augusztus 18. szerda 13:35 - HírExtra
Két éve még az eladott bor 81 százaléka volt üveges palackozású, tavaly viszont ennek az aránya 71 százalékra csökkent. Ugyanakkor a műanyag palackozású borok aránya egy év alatt 12-ről 20 százalékra nőtt. A bort elsősorban a szupermarketekben szerzik be a magyar fogyasztók, de folyamatosan növekszik a termelőktől történő vásárlás.
Az előbbi értékesítési formára jut az eladott bor háromnegyede, a kis boltok adják a forgalom 15 százalékát, míg a maradék termelői eladás - ez utóbbi 2009-ben 16 százalékkal növekedett. Az összes megvásárolt bor 58 százaléka volt édes vagy félédes típusú a múlt évben.