Csökkent az előfizetések száma
A piac lassú telítődésére, a készülékcserék eltolódására és a céges, illetve háztartási költések visszafogására utal, hogy a mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 24 ezerrel csökkent: az állomány 2010 második negyedévének végén 11,9 millió volt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2010. szeptember 14. kedd 10:10 - HírExtra
A mobiltelefon-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma ugyan ismét emelkedett, de ez sem tudta ellensúlyozni a feltöltőkártyás szegmens 452 ezres visszaesését. Nőtt ugyanakkor az internet-előfizetések száma: a második negyedév végére majdnem elérte a 3 milliót, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 548 ezerrel több előfizetést jelent.
A KSH adatai szerint 100 lakosra 119 mobil előfizetés jutott. A mobilhálózatban a negyedév folyamán 2 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban, és 5 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 371 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza pedig 2,1 perc volt.
Bár egyre több vállalkozás - köztük kábeltévé-szolgáltató - kínál vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 második negyedévének végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 144 ezerrel kevesebb, 3 millió millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 21 százaléka VoIP-hangcsatorna, vagyis kábeltévés, illetve szélessávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás, 16 százaléka ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján alig 30 volt.
Az internetpiac bővülése folytatódott: több a szolgáltató és az előfizető is. 2010 második negyedévében az internetszolgáltatók száma 403 volt, 18-cal több, mint egy évvel korábban. 16 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát. A piacon a vezeték nélküli szegmens egy év alatt 55 százalékkal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, itt 63 százalékos volt a növekedés. Az összes internet-előfizetés több mint harmada a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 9 százalékponttal növekedett.
Az internetszolgáltatásokból származó nettó árbevétel a második negyedévben meghaladta a 33,7 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 6 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.
Forrás: MTI