A Playboy főszerkesztőjével, Radnai Péterrel beszélgettünk, aki úgy döntött, közel hét év után otthagyja a nyuszis magazint. Munkáról, tervekről, élményekről és persze gyönyörű hölgyekről mesélt.
2010. november 7. vasárnap 12:59 - Győry S. József
Hat és fél évig voltál a Playboy magazin főszerkesztője, ám most úgy döntöttél, hogy távozol a magazintól. Döntésedet azzal indokoltad, hogy továbbiakban új feladatokra kívánsz koncentrálni a média területén és azon túl is. Mit értettél ez alatt?
Nem csak nyusziknak
A Playboy egy amerikai erotikus életmódmagazin, alapították 1953-ban Hugh Hefner és társai, és amely végül a Playboy Enterprises, Inc.-vé nőtte ki magát. Egyike a világ legismertebb márkáinak. A magazin havonta jelenik meg és jellegzetes témája a meztelen női fényképek, divat, sport, fogyasztói termékek, és népszerű személyekkel készített interjúk. Közöl rövid novellákat is az ismertebb íróktól mint Arthur C. Clarke, Ian Fleming, Vladimir Nabokov és Margaret Atwood. A magazin híres kifejezetten liberális viszonyulásáról a legtöbb politikai pártálláshoz. A Playboy saját mércéje szerinti "ízléses" meztelen képeket használ fel, amiket "softcore" mércével illetnek, szemben a "hardcore" pornómagazinok kínálatával. Jellemző stílusa a glamour. A Playboy legnagyobb riválisa a Penthouse.
Húsz éve dolgozom a médiában, ebből tizennégy évet televízióknál töltöttem el és valóban, hat és fél évet a Playboynál. A döntésem független az eladott példányszámoktól, hiszen a piac igen változó, a helyzet megváltozott az évekkel ezelőtti állapotokhoz képest. Nagyon szeretem a lapot, a mostani, novemberi szám tartalmára is nagyon büszke vagyok, ám azt szokták mondani, hogy hét évente érdemes lapot váltani, hiszen nagyon fontos, hogy az ember friss, motivált maradjon. Én úgy éreztem, hogy már nem tudok többet hozzátenni a laphoz, legalábbis a korábbiakhoz képest.
Print kiadványokkal, televíziókkal is megbeszéléseket folytatok, ám egyenlőre nincsen bejelentenivalóm, de bízom benne, hogy egy-két hónapon belül kiderül, hogy mivel foglalkozok majd a továbbiakban.
Vannak olyan elképzeléseim is, amelyek nem a média területét érintik, nem tartom elképzelhetetlennek azt sem, hogy váltsak, mást is kipróbáljak.
Ki lesz az utódod?
A személyi kérdésben a lap kiadója, a Margaret Ann Dowling hozza meg a döntést, ez eddig nem történt meg.
Főszerkesztői munkád alatt mire vagy a legbüszkébb?
A tavalyi, jubileumi Playboy szám minden részletére büszke vagyok. A címlapon Liptai Claudia szerepelt, valamint elkészítettünk négyoldalnyi fotót, amelyhez sikerült megnyerni az elmúlt tíz év összes riportalanyát. Százharminckét minőségi magyar személyiség szerepelt a fotókon a média, sport, művészet, politika világából.
A Playboy magazin elsősorban a gyönyörű lányokról ismeretes, bár szép számú, színvonalas cikkek is megjelennek a magazinban. Véleményed szerint mi a vonzó a Playboyban? A cikkek vagy a lányok?
Remélem, hogy a cikkek és a lányok együtt. Eladási szempontok alapján nyilván fontosabbak a hölgyek, én sem ringatom magamat abba az elképzelésbe, hogy csak a cikkek miatt veszik az emberek a lapot. A Playboy elsőszámú vonzereje a legszebb nők legszebb képei. Ettől függetlenül bízom benne, hogy vannak olyan olvasóink, akik az igényes portrék, kiváló írások miatt is a Playboyt választják.
A Playboy márka divatcikkeket mi több, energiaitalt is fémjelez. A Playboy egy életérzés?
A Playboy egy nemzetközi, amerikai vállalat, amely különböző iparágaknak készít terméket. Valóban gyárt ruhákat, energiaitalt, lapot készít, televízió csatornája is van, valamint online felületen is megjelenik. Ránk az utóbbi kettő tartozik. A Playboy életérzés egy álomvilág, egyfajta hedonizmus, így a Playboy olyan termékeket is forgalmaz, amelyek ehhez az életérzéshez köthetőek.
Nem kevesen szeretnének egyáltalán a lapnál dolgozni, nem hogy főszerkesztővé válni. Mi a Playboy főszerkesztői munkájának a szépsége és mi az árnyoldala?
Ha az ember ebből a pozícióból telefonál egy riportalanynak, akkor igen könnyű a szereplésre megnyerni. A hazai sajtóban - kis túlzással - egyedülálló módon a Playboyhoz hasonló feldolgozásmódok nincsenek jelen, egy riportalanyhoz nagyon kevesen állnak úgy hozzá, mint a Playboy magazinnál.
A telefonomban rengeteg szép hölgynek van meg a telefonszáma, akik a pozíciómból kifolyólag nagyon szívesen felveszik nekem a telefont. Persze nem szabad megfeledkezni arról, hogy a figyelem a pozíciómnak szól.
Sokan úgy gondolják, hogy a Playboy főszerkesztőjének és munkatársainak nem kevés lehetőségük van gyönyörű hölgyeket közelebbről megismerni…
Ha valami olyasmit tesz az ember, aminek furcsa médiavisszhangja lenne, azon sokkal többet lehet veszíteni, mint nyerni. Teljesen butaság összekeverni a munkát a magánélettel.
Nyilván számtalan vicces, érdekes esetnek a szem és fültanúja voltál, megannyi ismert és elismert emberrel találkozhattál hat és fél év alatt.
Amikor a magazinhoz kerültem, kíváncsi voltam arra, hogy lehetőségemben áll eljutni a későbbiek során egy Hugh M. Hefner által szervezett eseményre. Négy évvel ezelőtt saját szemmel láthattam mindazt, amihez eddig csak filmekben volt szerencsém. Hefner Los angelesi villájában részt vettem egy partin. Az emberek éjfélkor a medencébe ugráltak, ahogyan a filmekben, soha nem gondoltam volna, hogy eljutok egy ilyen helyre. Végül megtörtént.