Fejlesztik a vasútvonalat
Két vasútvonal újraélesztését is tervezik, és a fiatalokat is bevonják a katasztrófahelyzetek kezelésébe - hangzott el a Duna-Körös-Maros-Tisza (DKMT) Regionális Együttműködés idei utolsó közgyűlésén.
2010. december 23. csütörtök 09:03 - HírExtra
Az eurorégiós együttműködésnek román részről Arad, Hunyad, Temes és Krassó-Szörény megye, magyar részről Bács-Kiskun, Békés, Csongrád és Jász-Nagykun-Szolnok megye, míg szerb részről a Vajdaság Autonóm Tartomány a tagja.
Sajtótájékoztatójukon az érintettek elégedetten számoltak be az eddigi eredményekről. A román és a szerb fél az együttműködés intenzív folytatását várja a jövőben is, amikor Magyarország látja el az unió soros elnöki tisztét.
Csókási Eszter, az együttműködést menedzselő DKMT Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője az MTI-nek elmondta, több projekten is dolgoznak.
Kiemelt feladat a Szeged-Szabadka-Bácsalmás-Baja vasútvonal felélesztése, erről hamarosan részletes megvalósíthatósági tanulmány készül. A résztvevők szeretnék, ha ezt a vasúti szakaszt az Európát átszelő nemzetközi közlekedési hálózat részévé nyilvánítanák, így uniós forrásokból részesülhetnének. Az eredményes lobbizásban számítanak a magyar uniós elnökségre. A vonal 1885-ben épült meg, de az első világháború után Szabadka és Bácsalmás között megszűnt a vasúti forgalom.
A magyar-román projektben szerepel a Szeged-Temesvár vasútvonal megvalósíthatósági terve, ez a szakasz folytatása lehetne az említett nemzetközi vasútvonalnak - mondta Csókási Eszter.
A régióban egy háromnemzetiségű, 200 tagú mentőcsapat a különleges mentési helyzetekre specializálódott. A tűzoltókból, egészségügyi és vízügyi szakemberekből álló alakulat többi között kitelepítéssel és árvízi védekezéssel foglalkozik.
Ezt továbbfejlesztve most pedagógusokat készítenek fel a feladatra, ők a diákjaiknak adják majd át a különböző katasztrófahelyzetek megoldási módszereit. A gyerekek a nyáron katasztrófavédelmi versenyen adnak számot tudásukról.
Forrás: MTI