2024. december 4. - Borbála, Barbara

Százmilliós bírság a Vodafonra

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 100 millió forint bírságot szabott ki a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-re (Vodafone) egyúttal megállapította, hogy a cég 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között az emeltdíjas sms játékával a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott.
2011. június 22. szerda 20:31 - HírExtra
GVH az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében rögzíti: a Vodafone 2010. június 21. és 2010. augusztus 15. között a "Nyerj a Vodafone-nal" sms játékát széles körben, intenzív kampánnyal népszerűsítette (televíziós reklámok, online hirdetések, plakátok, szórólapok, újsághirdetések, regisztrációra bíztató sms-ek révén). A játékban résztvevők naponta - a teljes játék időtartama alatt - 56 darab, egyenként 200.000 forint összegű pénznyereményt kaptak, hetente egy darab BMW 1-es típusú személygépkocsihoz, továbbá 30 sms-ből álló azonnali nyereményhez juthattak. A fogyasztó úgy regisztrálhatott a játékra, hogy elküldött egy BMW szövegű sms-t a megadott számra.

A közlemény szerint a regisztrálást követően először hét (2010. július 12-től öt) egyre nehezedő kérdésből álló kérdéssort kapott a fogyasztó, amelyekben egy-egy kvízkérdésre három lehetséges válasz közül kellett kiválasztani a megoldást. A helyes válasszal pontokat lehetett szerezni, minden játékidőszakban (napi és heti időszakonként) az a játékos nyert, aki a legrövidebb idő alatt a legtöbb pontot gyűjtötte egy kérdéssorban. A kvízkérdésektől függetlenül, időről időre úgynevezett emlékeztető és játékra buzdító üzeneteket kapott a játékos, amelyek tájékoztatták a nyereményekről is. Az ilyen jellegű sms-ek fogadását díjmentesen le lehetett mondani.

A GVH szerint a különböző kereskedelmi kommunikációk alkalmasak voltak arra, hogy a fogyasztók irreális képet kapjanak a játékról.

A közlemény szerint a Vodafone megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott a játék tartalmát, menetét, a részvétel költségét, a nyerési esélyeket illetően. A GVH azt is megállapította, hogy a vállalkozás agresszív és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a játékba regisztrált fogyasztóknak szóló emlékeztető sms-ek megküldésével.

A közlemény szerint a bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt az ismert reklámköltségekre és a játékból befolyt bevétel nagyságára, valamint súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, és azt is, hogy a játék a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a távközlési vállalkozás korábban már több alkalommal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Suba János, a Vodafone vállalati kommunikációs igazgatója az MTI megkeresésére szerdán elmondta, hogy a Vodafone nem ért egyet a döntéssel, és annak megsemmisítése érdekében bírósághoz fordul.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását