A legnagyobb forgalmú húsz termék közül kétszámjegyű növekedést regisztráltak az öblítők, a dekorkozmetikumok, a konyhai törlőkendők és toalett-tisztítók bolti eladásában.
Január és augusztus között 85 százalékot ért el a 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok és a drogériák értékben mért együttes piaci részesedése, ugyanannyit, mint a tavalyi hasonló időszakban.
Az értéket tekintve majdnem mindegyik üzlettípus forgalma nőtt, kivételt az 50 négyzetméteres és annál kisebb boltok jelentenek, azokban ugyanis 7 százalékkal csökkent a forgalom az első nyolc hónapban az előző év azonos időszakához képest. Főként azért gyengül a kicsik pozíciója, mert változnak a vásárlási szokások, egyre jobban előtérbe kerül a választék - mutatott rá a Nielsen.
A szervezett kereskedelem pozícióit erősíti, hogy az élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok 26 százalékkal több pénzt költöttek tévéreklámokra idén az első fél évben, mint tavaly január-június között, listaáron az év első hat hónapjában csaknem 48 milliárd forintot. A valós kiadás ennél kisebb, mert a tévétársaságok a hivatalos listaárakból jelentős kedvezményeket adnak - közölte a Nielsen.