2024. november 22. - Cecília

A Fidesz kudarca az elszámoltatás hiánya

Az elszámoltatást nevezte a Fidesz-kormány legnagyobb kudarcának hétfői budapesti sajtótájékoztatóján Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője, aki szerint több uniós vagy tagállami hatóság talált szabálytalan kifizetéseket vagy korrupcióra utaló jelet a 4-es metró építése kapcsán, "csak a magyar hatóságok nem léptek semmit most már közel hét éve".
2017. január 17. kedd 10:57 - HírExtra
  

Arra lenne szükség, hogy egyszer és mindenkorra tiszta vizet öntsünk a pohárba, egyszer és mindenkorra legyen átlátható a fejlesztési pénzek elköltése - fogalmazott.

Hozzátette, hogy ennek részeként mindenki számára hozzáférhetővé kell tenni az Európai Csalás Elleni Hivatalnak (OLAF) a beruházással kapcsolatos jelentését.

Arra van szükség, hogy olyan ítéletek szülessenek, amelyek egyértelmű üzenetet küldenek a közpénzeket nem megfelelő módon kezelőknek, kijelentve, hogy "az eddig tett lépések a semmivel voltak egyenértékűek" - mondta Csárdi Antal.

Hozzátette, ma sem szólnak másról a nagyberuházások, mint hogy miként lehet "pazarló módon elkölteni" és zsebekbe átjátszani közpénzeket. Példaként az olimpiarendezést és a 3-as metró buszpótlását említette.

Csak nem érdekből teszik?


Csárdi Antal szerint az a kérdés, hogy érdeke-e a Fidesznek a "folyamatosan, meredeken emelkedő" korrupciós kockázat csökkentése és az átláthatóság növelése.

Joggal szeretné tudni minden magyar állampolgár, hogy kik voltak a nyertesei az elmúlt húsz év fejlesztéseinek úgy, hogy egyébként vélhetően jogszerűtlen pénzekhez jutottak hozzá - mondta az LMP politikusa, az eljárások felgyorsítását és átláthatóvá tételét szorgalmazva.

A Miniszterelnökség parlamenti államtitkárának hétfői bejelentése szerint mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot.

Csepreghy Nándor kijelentette: Brüsszel elkészítette a szocialista és szabad demokrata kormányok, illetve a szocialista és szabad demokrata budapesti városvezetés mérlegét, és eszerint a 4-es metró beruházása Magyarország 13 éves európai uniós történetének legnagyobb fejlesztése és egyben legnagyobb korrupciós ügye is volt.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását