Manapság számtalan weboldallal találkozunk a világhálón nap mint nap. Mégis mi alapján választanak a látogatók közülük? Mi különbözteti meg őket egymástól? Eláruljuk, milyen egy tartalmilag jó honlap.
Manapság az online jelenlét szinte minden vállalkozás életében kulcsfontosságú tényező, de így van ez a magánszemélyeknél is. Vannak, akik megelégszenek egy közösségi média profillal, de aki ennél többre vágyik, saját weboldalt készít.
Nem csupán cégekről beszélhetünk, hiszen saját honlapot indítanak a bloggerek, vagy az esküvőjükre készülő párok is. Sokunknak
szüksége van honlapra, így számos embert érint a kérdés:
Milyen a jó weboldal?
Talán a legfontosabb, hogy megfelelő
domain nevet válasszunk, amely könnyen megjegyezhető és utal a honlap tartalmára. Szükségünk lesz egy
tárhelyre is, ezután kezdhetjük weboldalunkat felépíteni, mellyel látogatókat szerzünk.
A honlap tartalmát és design-ját nem érdemes egymástól elkülönülten kezelni, azonban mindkettő elég nagy terület, egy cikkben nehéz lenne összefoglalni minden fontos tényezőt, így most a tartalmi szempontokat vesszük szemügyre.
A legfontosabb, amit tartsunk szem előtt, hogy nem magunknak készítjük a honlapot, hanem a látogatóinknak. Érdemes tisztáznunk: Ki a célközönségünk? Kiket várunk az oldalra? Őket mi érdekelheti? Ha tudjuk a választ, számukra állítsunk elő friss, informatív, releváns tartalmakat!
Három fontos kritérium mentén építsük fel a weboldal szövegezését!
Honlapunk legyen:
⦁ Olvasható
⦁ Érthető
⦁ Átlátható
Hogyan érjük el mindezt?
Az olvashatóságot javíthatja, ha a tartalom tömör és lényegre törő. Ne írjunk feleslegesen terjengős szövegeket, azt közöljük minél rövidebben, ami a látogatóinkat érdekli. Használjunk felsorolásokat, kiemeléseket a könnyebb olvashatóság érdekében! Valamint a formázásra és a használt betűtípusra is helyezzünk nagy hangsúlyt, hiszen ezek is segíthetik, vagy éppen akadályozhatják a mondanivalónk átadását!
Az érthetőség legfőképpen a célközönségnek megfelelő szövegezést jelenti. Fontos, hogy olyan nyelvezetet használjunk, mellyel a látogatóink leginkább tudnak azonosulni. Ha fiatalokat célzunk, inkább tegeződjünk, idősebb korosztály esetén a magázódás jobb választás lehet. Kerüljük a szakszavak használatát és a túl hosszú mondatokat is, hacsak nem szakértőknek írunk. Nem utolsó sorban pedig ügyeljünk a helyesírásra!
A látogatók egy weboldalra érve gyakran pár másodperc alatt átfutják a szöveget, és az alapján döntik el, hogy problémájuk szempontjából releváns-e az adott honlap vagy sem. A gyors átláthatóságot segíthetjük megfelelő tagolással. Törjük meg a szövegünket címekkel, alcímekkel, használjunk kiemeléseket, linkeket! A felsoroltak nem csupán a könnyebb megértést segítik, de növelik a felhasználói élményt is.
Mindezeken felül pedig ne feljtsük el a cselekvésre ösztönzést, hogy látogatóink tudják, mit várunk tőlük!
Ha ezek alapján megalkottuk a jó weboldalhoz szükséges tartalmat, már csak egy dolog van hátra: folyamatosan frissítsük honlapunkat!