De mi a helyzet, ha a szolgáltatása nem ismert, vagy nagyon speciális a célközönsége, vagy nagyon magas az ára? Mindhárom eset azt eredményezi, hogy szolgáltatását nem fogják kapkodni, mint a cukrot, a célközönség figyelméért meg kell dolgoznia. Elengedhetetlen egy jó landing oldal, amelynek elkészítéséhez szeretnénk ezzel a cikkel segítséget nyújtani.
Követelmények a landing oldallal szemben
A legfontosabb dolgok egyike, hogy a landing oldal jól legyen felépítve. Legyen átlátható, vezesse végig a látogatót a kívánt felhasználói útvonalon. Kellenek az oldalra sűrűn elhelyezett, de a tartalomba és az üzenetbe illeszkedő cselekvésre ösztönző (CTA) gombok. Készítsen több változatot a landing oldalból, és vesse alá A/B tesztnek. Egy úgynevezett heatmap szoftverrel nyomon tudja követni, meddig olvasták el az oldalt a látogatók, mennyi időt töltöttek az oldalon, melyik CTA gombra kattintottak rá.
A nehezen eladható szolgáltatások esetén a landing oldalak általában jóval hosszabbak az átlagnál, több oldalról el kell mesélni, miért érdemes Önt választani. Jó megoldás lehet egy díjmentes online, telefonos vagy személyes konzultáció, ahol a potenciális vásárlónak alkalma nyílik megismerni Önt, Önnek pedig alkalma nyílik bizalmat építeni.
Ha többféle célcsoport is szóba jöhet, annyi landing oldalt készítsen, ahány célcsoportja van. A különböző csoportoknak mások a problémái és a hívószavai is, ezért az összekutyult landing oldal nem fog világos üzenetet küldeni.
Hogyan építse fel a landing oldalt?
Mielőtt a landing oldalon akár egyetlen elemet is elhelyezne, térképezze fel alaposan a célcsoportját! Derítse ki, melyek a legégetőbb problémái, hogyan lehet vele kommunikálni. Melyek azok az élethelyzetek, amelyben pont az Ön szolgáltatása jelentheti a megoldást.
Ne akarjon rögtön értékesíteni! Mesélje el, hogyan segített valakinek az Ön szolgáltatása. A leggyakoribb problémákról állítson össze egy letölthető e-bookot. Ezzel értéket ad a látogatóknak, ráadásul hírlevél-feliratkozókat is gyűjthet. A nehezen eladható szolgáltatásoknál a vásárlási döntés is általában hosszabb ideig tart, ezért elképzelhető, hogy egy e-mail sorozat sokadik levelénél fog a feliratkozó döntést hozni.
Az értékes információkon kívül többféle cselekvésre ösztönző elemet lehet elhelyezni, ingyeneskonzultáció-kérést, információs anyag letöltését, hírlevél-feliratkozást, de semmiképpen sem kosárba rakást. Az értékesítésre külön landing oldalt kell tervezni. Konzultáljon a Toptarget Online Marketing Ügynökség munkatársaival.