A számlaismétlődés funkció segítségével beállítható, hogy a rendszeresen előforduló bizonylatok automatikusan kerüljenek kiállításra és kiküldésre. Ráadásul teljesen testreszabható a számlaismétlődés módja, formája és gyakorisága. Számla, piszkozat és díjbekérő egyaránt kiállítható a segítségével. Sőt az is beállítható, hogy csak a bizonylat kiállítása legyen automatikus, a kiküldése nem.
Nincs szükség emberi közreműködésre a folyamat hatékony működéséhez
Kiknek lehet hasznos a számlaismétlődés funkció? Elsősorban azok számára, akik rendszeresen állítanak ki számlát ugyanannak a vevőnek. Az sem probléma, ha a rendszeresen kiállított számlák tartalma minimálisan eltér. Továbbá azok számára is hasznos lehet ez a funkció, akik különböző vevők részére állítanak ki rendszeresen ugyanolyan tartalmú bizonylatokat. Utóbbi esetben sem gond, ha részben eltér a számlák tartalma.
A számlaismétlődés funkció a folyamatos teljesítésű számlák esetében is jól jöhet. Előre rögzíthető minden lehetséges változó, melyek segítségével mindig az aktuális adatok kerülnek feltüntetésre a számlákon.
Miért spórolható idő a számlaismétlődés funkcióval?
A kevesebb adminisztrációnak köszönhetően spórolható idő a számlaismétlődés funkcióval, hiszen a rendszeresen elforduló számlák, díjbekérők és bizonylatok automatikusan kerülnek kiállításra. Ráadásul a beállításoktól függően a megjegyzések szövege minden esetben automatikusan változik. Mindemellett garantált, hogy minden adat pontosan szerepel a számlákon.
Továbbá mindig pontosan, az előre meghatározott időpontban kerül sor a számlázásra. Amennyiben az online számlázó össze lett kötve a NAV Online Számla rendszerrel, az adatszolgáltatás is automatikusan megtörténik. A Billingo online számlázó program már rendelkezik a számlaismétlődés funkcióval, melynek segítségével megkönnyíthető a munkavégzés, és rengeteg idő spórolható.
Hogyan működik a számlaismétlődés funkció?
A számlaismétlődés funkció használatához csupán egy egyszeri beállításra van szükség. Mindez könnyen végrehajtható egy korábban kiállított számla segítségével. Rögzíteni kell, hogy mikortól és milyen gyakorisággal állítsa ki a rendszer a számlákat, piszkozatokat vagy díjbekérőket.
Továbbá azt is be kell állítani, hogy mikor kerüljön kiállításra az utolsó automatikus számla és azt is, hogy legfeljebb mennyi bizonylat készülhet. Mindemellett a teljesítési időt és a fizetési határidőt is rögzíteni kell, valamint azt is, hogy megjegyzésként milyen változókat generáljon a rendszer.