Számos évvel ezelőtt a sport azon koncepcióját, miszerint képes áthidalni a szakadékot az offline világ és a digitális világ között - amely akkoriban indult éppen növekedésnek -, a technológia és a kreativitás megszállottjain kívül a legtöbben megmosolyogtuk.
Végtére is, míg néhány dolog épphogy csak elkezdte megmutatni a digitális élményekben rejlő potenciálját –, még fényévekre voltunk attól, hogy egy olyan teljesen fizikai élményt, mint a sport, a pixelek, kódok és katódsugár csövek világába teleportáljuk.
Természetesen – egy bizonyos mértékig – a való világból a digitálisba történő tiszta átmenet még mindig egy távoli lehetőség, amely csak a legelvetemültebb álmodozók számára van fenntartva. A labdarúgás továbbra is füves pályán történő játék, és míg a Pong hamarosan 50. születésnapját ünnepli, még mindig nem tekinthető a Wimbledoni Bajnokság riválisának.
Ennek ellenére, figyelemre méltó fejlődést tapasztalhattunk a digitális sport két területén. Az elsőben az egykor szűk érdeklődést kiváltó iparág, amely elsőként alkotta meg az eSport kifejezést, 2024-re több, mint 1,6 milliárd dolláros ágazattá növi ki magát. A másodikban ott van az immerzív technológia fejlődése, amely sokkal többet használ, mint a játékosok hüvelyk- és mutatóujjait. A virtuális valóságtól a mozgásérzékelő technológia alkalmazásáig, a videójátékok könnyen egy teljes testet átfogó élménnyé válhatnak.
És hogy jön ide a póker?
A póker egy teljesen más történet! A való világban a póker jóval megelőzte digitális verzióját, ami megkülönbözteti azt a népszerű eSportoktól, mint amilyen a League of Legends, vagy a legkevésbé versenyképes létező sportok digitális iterációitól, mint a golf.
Az internet számos tekintetben tökéletes kiegészítője volt a versenyképes póker világának, és elismert, globális sporttá alakította azt. Az olyan rendkívül befolyásos oldalak, mint a GGPoker az ágazaton belül előforduló legnagyobb nevekkel és eseményekkel párhuzamosan működnek a csapatoktól kezdve (amely olyan világhírű játékosokat sorakoztat fel, mint Daniel Negreanu vagy Fedor Holz), egészen az olyan kiemelt versenyekig, mint a World Series of Poker, amely egyébként éppen tavaly döntött világrekordot.
Ily módon a póker modern meghatározása képes volt áthidalni az asztali játék és az eSport közötti határt, és a profi versenyeket a globális nagyközönség elé hozni.
Mint bármely más sport, alkalmi és félig rendszeres játékosok hosszú sorával büszkélkedhet, akik élvezik, hogy ugyanazt a versenyérzetet tapasztalhatják meg kisebb, kötetlenebb léptékben és a professzionális rendezvényeken tapasztalt monumentálisan magas tétek nélkül. Ugyanezek a nem professzionális játékosok alkotják a profi versenyek közönségét is, ahol póker, online játék, labdarúgás, baseball, vagy bármely más versenyszerű szórakozás zajlik.
Mi a következő lépés?
A 2021-es World Series of Poker, valamint az offline versenyeket kiegészítő újabb online menetrend közeledtével nyilvánvaló, hogy a póker, mint digitális sport fejlődése gyors ütemben folytatódik.
Természetesen az online elismerés egyedülálló növekedése azt jelenti, hogy mindig jelentős különbségeket fog felsorakoztatni az eSportokhoz, és a kizárólag fizikai világban gyakorolt sportágakhoz képest, de ez kétségkívül a nézőkre és játékosokra gyakorolt vonzerejének a része.
Mivel a 2020-as év a Guinness világrekorddal az online póker számára mérföldkövet jelentett, a házigazdák, játékosok és szurkolók is nagy reményeket táplálnak az iránt, hogy ez a sportág szilárdan felfelé ívelő pályára áll, és rengeteg mindent tartogat még számunkra!