Sokan azt gondolják, hogy kevés könnyebb munkakör létezik a recepciósnál, hiszen neki csak az a dolga, hogy igényesen nézzen ki, szépen mosolyogjon, és üdvözölje a beérkező vendégeket. Kétségkívül ezek is a feladatai közé tartoznak, ugyanakkor ennél sokkal színesebb a munkaköre.
Ha ez nem veszi el a kedvünket, akkor mindenképpen megéri körülnézni a https://allasorias.hu/allasok/vendeglatas linken, ahol feltérképezhetjük az aktuális álláslehetőségeket, és jelentkezhetünk is azokra, amelyeket szimpatikusnak találunk.
Nézzük, milyen feladatokra számíthatunk!
Vendégek üdvözlése, fogadása
Amikor a vendégek megérkeznek a szállodába, akkor az útjuk legelőször a recepcióra vezet, hiszen csak azután tudják elfoglalni a szobájukat, hogy becsekkoltak, illetve megkapták a kulcsokat.
Ebben segítünk nekik recepciósként, aminek többek között része a szívélyes, a vendégek életkorának megfelelő üdvözlés, a személyes okmányok elkérése, lefénymásolása, a bejelentkező űrlap kitöltése és a kulcsok átadása.
Információadás
Szintén a mi feladatunk, hogy a vendégeket tájékoztassuk a fontos tudnivalókról. Ennek különösen akkor van nagy jelentősége, ha valaki először van a szállodában, és még nem ismeri a járást.
Nekik udvariasan el kell tudni mondani, hogy merre van a szobájuk, illetve merre találják az egyéb helyiségeket, például a wellnessrészleget, az éttermet vagy a bárt. Továbbá tájékoztatni kell őket arról is, hogy hány órától tudnak reggelizni.
Kulcskezelés
Egy szállodában szokás szerint a recepciónál vannak felakasztva a kulcsok, nemcsak a szobáké, hanem a többi helyiségé is, például a mosoda vagy a melléképületek kulcsai. Recepciósként nekünk kell kiadni, illetve a helyére rakni őket, és persze csak olyan személyeknek adhatjuk oda, akik jogosultak a birtoklásukra, ilyenek maguk a vendégek vagy a mosást, takarítást végző szobaasszonyok.
Foglalások kezelése
Mindezek mellett pedig ebben a munkakörben a szobafoglalásokat is kezelnünk kell. Ez jellemzően úgy történik, hogy a személyesen, telefonon vagy esetleg emailes üzenetben beérkező foglalásokra reagálnunk kell, majd precízen fel kell vinnünk azokat egy számítógépes nyilvántartási rendszerbe.
Látható tehát, hogy egy recepciósnak sokféle szerepben kell helytállnia ahhoz, hogy megfelelően be tudja tölteni a munkakörét. Mivel ő az, akivel elsőként találkoznak a vendégek, nagy szerepe van abban, hogy a szállodáról pozitív kép alakuljon ki bennük. Ugyanakkor az odaérkezők üdvözlésén, fogadásán túl az ő feladata az információnyújtás, a kulcsok, valamint a foglalások kezelése is.