Igényes megjelenést kölcsönöz minden ruhadarabnak a Cegesruha.hu gépi hímzés szolgáltatásával készült céges logó. A cég neve vagy az alkalmazott neve is szépen mutat, ha ráhímezik a dolgozóid által hordott blúzra vagy az ingre. Ez a logózási eljárás nemcsak esztétikus, hanem nagyon tartós is, hiszen a ruhadarab teljes élettartama során megőrzi eredeti minőségét. Még a gyakori mosás során sem fakulnak ki a színek, nem bolyhosodik ki az anyag.
Honnan ered a céges ruha alkalmazása?
A céges ruha alkalmazása több forrásból eredeztethető, hiszen több országban és kultúrában is régóta használják. Az egyik legkorábbi említés a céges ruhát illetően az 1800-as évekből származik, amikor is a vasúti dolgozók hordtak ilyet. 1824-ben az angol Harrods áruház eladói egyenruhában szolgálták ki a vevőket. A vállalat vezetése azzal a céllal alkalmazta a céges ruhát, hogy meg lehessen különböztetni az alkalmazottakat a vevőktől.
A céges ruhát világszerte népszerűvé a Shell olajtársaság tette, akik 1914-ben vezették be a Shell-mánia elnevezésű céges ruha kampányukat. Ez azt jelentette, hogy a vállalat dolgozói a cég logójával ellátott ruhát viseltek, hogy erősítsék a cég imázsát.
Az amerikai autóiparban is korán megjelent a céges ruha, hiszen a híres Ford Motor Company az 1920-as években általános eladói egyenruhát vezetett be.
A céges ruha a vállalati arculat része
A céges ruhának a mai modern értelemben vett marketingszerepét leginkább a 20. század második felében ismerték fel. Egyre több vállalat vezetése jött rá arra, hogy a formaruha nem csupán a jó megjelenést szolgálja, hanem erősíti a cégkultúrát, és segíti az alkalmazottak összetartásának kialakítását is.
Hagyomány és modernitás a japán cégkultúrában
A céges ruha a japán vállalatoknál szinte alapfeltételnek számít, hiszen a rendezettség által hozzátartozik a cég kultúrájához. A japán vállalatok már az 1920-as években fontosnak tartották a dolgozóik egységes megjelenését. A formaruhában kifejeződnek az olyan hagyományos japán értékek, mint az összetartás, a közösségért való tevékenység vállalása, a szigorú munkaetika.
A céges ruhával a japán vállalati kultúrában kifejezik a hierarchiát is, hiszen a vállalati struktúrában egy szinten elhelyezkedő munkavállalók ugyanolyan munkaruhát viselnek, míg egy másik szinten lévők, ettől eltérőt. Így könnyen be lehet azonosítani, hogy ki, melyik egységhez tartozik a cégnél, segítve ezáltal a hatékony kommunikációt és a munkafolyamatok gördülékeny működését.
A céges ruha tehát igen nagy múltra tekinthet vissza, és minden híres és sikeres nagyvállalat alkalmazta és alkalmazza napjainkban is a közösségépítés, a vállalati identitás kifejezése és a vállalati branding eszközeként.