2024. március 28. - Gedeon, Johanna

Egy tervezőpáros, akik nem akarják a celebeket öltöztetni

Két fiatal magyar tervező, Dévényi Dalma és Kiss Tibor részt vettek az idei Mercedes-Benz Berlin Fashion Week-en, ahol bemutathatták legújabb kollekciójukat. A HírExtra Dévényi Dalmával beszélgetett.
2009. július 12. vasárnap 17:09 - Kővári Adrienn
A múlt hétvégén, július 1-4. között rendezték meg a Mercedes-Benz Fashion Week-et Berlinben, ahol idén egy magyar tervező páros is szerepelhetett. Dévényi Dalma és Kiss Tibor neve alatt fut a Je Suis Belle márkanév, és péntek este Berlinben is megmutathatták a 2010-es tavaszi-nyári kollekciójukat. A HírExtra felkereste Dévényi Dalma Almát, hogy meséljen nekünk erről a szereplésről, és úgy általában mutassa be az ő világukat.

Mikor tudtátok meg, hogy szerepeltek a berlini divathéten?


Körülbelül három-négy hete derült ki, hogy a hivatalos programba is bekerülünk, másképp nem is mentünk volna bele. Hiszen ez az, ami igazán hitelesít egy márkát, ezért is örültünk neki nagyon, hogy betettek minket oda. Így olyan figyelmet kap az ember, hogy megéri miatta kiutazni, s dolgozni a bemutatóval.

Hogy esett rátok a rendezők választása?

Ezt a Berlini Magyar Intézet, a Collegium Hungaricum, hozta össze. Az ő ötletük volt, hogy egy magyar tervezőt szeretnének kiajánlani a fashion weekre, és velünk pályáztak. Ezt elfogadták a szervezők, így felkínáltak nekünk egy időpontot a hivatalos programon belül.



Hogyan éltétek meg ezt a pár napot?

Már két nappal hamarabb kimentünk, mert nagyon komoly előkészületei voltak a show-nak, mert castingot hirdetnünk, ráadásul a világítástól, a hangtechnikáig mindent ellenőriznünk kellett. Szerencsére az utolsó pillanatban minden összejött, még akkor is, hogy egy nem összeszokott csapattal dolgoztunk. Nagyon sok kinti modell már le volt foglalva, s nem egyszer az utolsó pillanatban változott a felállás, mert valaki hirtelen felszabadult, valaki pedig elfoglalt lett. Végül mégis sikerült olyan lányokat összeválogatnunk, hogy a produkció megütötte a nemzetközi színvonalat. Itthoni fodrászokkal, és sminkesekkel mentünk ki, így legalább ez a része a csapatnak már összeszokott volt.

Hogyan fogadták a kollekciótokat?

Nagyon jó visszhangja van, hiszen rengeteg internetes oldalra felkerültünk. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, nagyon örülünk ennek.

Ilyenkor merül fel mindenkiben a kérdés, hogy vajon lesz-e ennek valamilyen folytatása külföldön?


Ez csak az első felvonás volt, mert minden szereplő nyitott a folytatásra, s úgy is néz ki, hogy itt még nincsen vége a dolognak. Úgy ítélték meg többen is, hogy nagyon érdemes folytatni. Már most elkezdődtek a tárgyalások a következő, januári fashion weekre, ezért a lehető legjobban igyekszünk felkészülni a következő ilyen eseményre. Ahhoz képest, hogy ez az első volt, minden nagyon profin működött.



A következő kollekciót már abban a szellemben készítitek, hogy esetleg külföldön is a nyilvánosság elé kerülhet?


Mi mindig ennek a tudatában dolgozunk, mert igazából minden kollekciónk, ha nem is ilyen nagy nyilvánosságot kap, de mindig külföldre helyezzük a hangsúlyt, megpróbálunk afelé orientálódni. Rendszeresen tartjuk a kapcsolatot a külföldi sajtóval, de ez volt az első hivatalos bemutatónk külföldi fashion week-en. S mivel eddig is ebben a szellemben dolgoztunk, így ez most sem fog változni. Az egy nagyon jó érzés, hogy van egy biztos kapcsolat, ami folyamatos külföldi megjelenést biztosít.

Most szeptemberben például New Yorkba megyünk ugyanezzel a kollekcióval, ahova szintén az ottani magyar intézet szervezett be minket, hiszen most magyar éved van New Yorkban. A helyi fashion week alatt is csinálunk ott egy projektet.

Ebből teljesen az jön le, hogy a hazai szakma mennyire elismer titeket. Hiszen nem hiába ti jelentek meg egy csomó külföldi rendezvényen.

Egy sikeres páros
A Je Suis Belle jövő tavasz-nyári kollekciójának az alapját Szűcs Attila festményei képezik: a művész négy képe került a ruhákra. A márkát 2005-ben alapító, Dévényi Dalma és Kiss Tibor már 2007-ben megkapta a az Év Fiatal Divattervezője címet itthon, ruháik pedig Budapesten kívül számos városban (London, Berlin, Bécs, Zürich és Bázel) kaphatóak.
Tulajdonképpen igen, s ez egy nagyon jó érzés. Általában benne vagyunk abban a csapatban, aki arra hivatott, hogy bemutassa, képviselje az országot. Ez nagyon jó dolog, hogy ilyenkor minket is megkeresnek.

És mi a helyzet a vásárlók szemszögéből? Vannak állandó vevőitek, vagy itt még annyira nem érződik ez az ismertség?

Abszolút, de nekünk nem is boltunk van, hanem showroom-unk, ami bemutató teremként is működik, és itt tudjuk fogadni a vásárlóinkat is, leginkább egy szalonhoz tudnám hasonlítani. Egy átlag vásárló inkább a Retrockban találkozik a ruháinkkal. Viszont vannak már olyan állandó vásárlóink, akik rákaptak annak az ízére, hogy egyenesen hozzánk térjenek be. Ilyenkor tudunk velük konzultálni, esetleg méretre igazítani a ruhákat, ha szükséges. Szerencsére egyre több rendszeres vásárolónk van, itt a showroomban.



Hazai sztároknak is készítetek ruhákat?

Eszenyi Enikőnek volt a Megasztárban, hogy külön készítettünk ruhát. Ennek ellenére nekünk nem ez a profilunk, hogy megrendel tőlünk valaki egy ruhát, s azt el is készítjük, hanem a saját kollekciónkból kínálunk darabokat, esetleg kisebb változtatásokkal. Hámori Gabi például rendszeres vásárlónk, akár öltöztetni is szoktuk, ha van valamilyen nagyon rendezvény. Akkor a Gryllus Dorka, aki kinn is volt a fashion weeken, Berlinben, hiszen ő kinn él. Neki a következő filmjéhez adunk majd ruhákat. Harta Veronika is rendszeres látogatónk, vásárlónk. Úgyhogy vannak számunkra is nagyra értékelt magyar sztárok, vagyis inkább művészek, akik viselik a ruháinkat. Olyanokkal találjuk meg leginkább egymást, akikkel hasonló szellemiségben ténykedünk.

Ebből arra következtet az ember, hogy talán ti nem is reklámoznátok magatokat celebekkel. Nem is gondoltatok még egy ilyen típusú együttműködésre?

Nem igazán, mert nekünk nagyon fontos, hogy olyan emberek hordják a ruháinkat, akiknek a megítélése hozzátesz valamit a márka imidzséhez. Valószínűleg azok az emberek találnak meg minket, és mi is őket, akikkel kölcsönösen építjük egymás imidzsét.

Hogyan tudnátok a legegyszerűbben leírni a saját stílusotokat?

Ami nagyon fontos, hogy mi a mindennapi öltözködéshez nyújtunk alternatívákat az itthon kapható márkák ellenében, és mellett. Alkalmi öltözékeink is vannak, de mi alapvetően a designt helyezzük az előtérbe. A mindennapi hordhatóságon belül egy stílust teremtünk, ami elég karakteres önmagában. Fontosnak tartjuk, hogy a vásárlóink a saját személyiségükkel egészítsék ki, és töltsék fel azokat a darabokat, amiket tőlünk vásárolnak. Egy bizonyos fajta kreativitást igényel, mert azoknak az embereknek, akik egy séma alapján öltözködnek, azoknak szeretnénk felkínálni egy lehetőséget. De mindig örülünk annak, ha valaki kreatívan hordja a ruháinkat, esetleg más kiegészítőkkel veszi fel őket, mint ahogy mi azt eredetileg megálmodtuk.

Milyen árkategóriát képzeljenek el az olvasóink? Luxusnak számítanak a ruháitok, vagy azért az átlag embernek is megfizethetőek?

A magyar átlag embernek ez biztosan nem a legolcsóbb kategória, de nem is vagyunk annyira drágák. A Zarahoz képest 30-70 százalékkal kerülünk többe, ez ugyanolyan árkategória, mint a Replay. Igaz a következő időszakban kicsit emelkedni fognak az áraink, de még mindig nem nevezném ezt extrém kategóriának.

Ha valakinek felkeltette érdeklődését ez a fiatal tervező páros, akkor a Ferenciek tere 11 szám alatt megtalálhatja a Showroomot, ahol személyesen is találkozhat velük.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását