A divatbemutatók milliókért
A New York-i Fashion Weeken nem csak a bemutatott ruhák kerülnek csillagászati öszegbe. Nem egyszer több millió dolláros bemutatókkal igyekeznek elkápráztatni gazdag és híres megjelenteket.
2007. február 6. kedd 13:17 - Hírextra
A folyamatos harcban álló kreátorok dollár százezreket, sőt, milliókat dorbézolnak el, hogy megnyerjék az igényes vevőkör tetszését. A sokszor alig negyedórás bemutatók mögött általában hatalmas munka, hosszas előkészületek mellett őrületes költségek állnak. A New York-i Fashion Week résztvevőinek az igényes meghívók létrehozása is létfontosságú, mert ezzel csallogatják elsődlegesen a tehetős vevőkört a kifutók elé. Sean Johnt(Sean "Diddy" Combst) egyszer 75 ezer dollárt költött az meghívó-kártyákra. Ezen felül a további költségfokozó tényezők száma a végtelen felé közelít.
A legolcsóbb alternatíva a Bryant Parkjában 50 ezer dollárért bérelhető sátrakkal kezdődik, mely összegnek a két-háromszorosát is elkérik egy előkelőbb helyszínért. A Cipriani például 150 ezret kóstál. A világítás is belekerülhet akár 60 ezer dollárba is, míg a zene és a DJ további 10 ezer, a modellek, sminkesek, fodrászok bére pedig roppan széles spektrumon mozog. Naomi Campbell például 250 és 50 ezer dollár közötti összeget kér, amihez csapódik a 20 százalékos ügynökségi jutalék.
Persze Párizsban is vanak durva árak, például Yves Saint Laurent 1 millió dollárt szórt el a párizsi Rodin Múzeum mögötti sátras divatbemutatójára. Akárcsak Milánóban, ahol például Gucci 25 ezer dollárért rendelt virágot Dél-Amerikából. A csúcstartó azonban a Rock and Republic farmermárka New York-i bemutatója, mely 2,5 millió dollárba került.
Amennyiben ez nem vonza oda a sztárokat, akor vegyünk őket. Janet Jackson, Paris Hilton vagy Nicole Richie akár már 50 ezer dollárért is tapsikol a kedvünkért az első sorban.