Váltóhiba okozhatta a balesetet
Megkezdődött Nagy-Britanniában a péntek esti grayrigg-i vonatbaleset vizsgálata. A nyomozók elsősorban a váltókat ellenőrzik. A sínek állapotáért felelős Network Rail társaság vezérigazgatója, John Armitt úgy véli ugyanis, hogy váltóhiba okozhatta a bales
2007. február 24. szombat 16:12 - Hírextra
A borulás pillanatában a londoni Euston pályaudvarról Glasgow-ba tartó vonat 95 mérföldes, vagyis körülbelül 160 kilométer/órás sebességgel haladt, több mint 100 utassal. Néhányan a baleset után azt mondták, hogy a kisiklás előtt a vonat nekiment valaminek, majd megrándult és felborult.
Az utasok órákig voltak bezárva a felborult kocsikba, teljes sötétségben és hidegben, amíg meg nem találták őket. A balesetben egy idős nő vesztette életét. A helyszínről 22 embert szállítottak kórházba, 5-en közülük most is súlyos állapotban vannak, egyikük a vonatvezető. A sérülések többsége fej és hátsérülés.
A vonatokat működtető Virgin csoport elnöke, Richard Branson a helyszínen van. Mint elmondta, a nemrég megvásárolt Pendolino típusú vasúti kocsik úgy vannak megépítve, mint egy tank. Úgy vélte, ha régebbi lett volna a szerelvény, sokkal több áldozat lenne, illetve egy lógó vezeték is okozhatta a balesetet. A birmighami építésű Pendolino szerelvény 11 millió fontba került, és eddig rendkívül biztonságosnak számított. A vonatnak van úgynevezett fekete doboza, amely sokat segíthet a nyomozásban.
A vonatokat jelenleg buszjáratok helyettesítik a környéken. A vizsgálat miatt a pályaszakasz több napos lezárása rendkívül komoly fennakadásokat okoz Nagy-Britannia vonatközlelekdésében. Évente ezt a vonalat körülbelül 20 millió utas veszi igénybe.
A közlekedési rendőrség külön telefonszámon várja a bejelentéseket a balesettel kapcsolatban.