A Fidesz kormányzása idején, 1998 és 2002 között ugyanis megváltoztatták az eredeti nyomvonal tervét, az M3-as autópályát "eltérítették" Debrecen felé, sőt Pródtól nem építettek volna sztrádát Szabolcsig, hanem csak autóutat - emlékeztetett a szocialista városvezető az MSZP térségi szövetségének nyíregyházi sajtótájékoztatóján.
Hozzátette: "s különösen nincs erkölcsi alapja Mádi Lászlónak, a Fidesz országgyűlési képviselőjének bírálni, hogy miért késett a Görbeháza-Nyíregyháza közötti új szakasz átadása, hiszen ő annak idején nekem személyesen próbálta bizonygatni, miért jó az, ha Pród felé megye az autópálya".
Csabai Lászlóné hozzáfűzte, hogy az eredeti tervekhez történő visszatérés következtében új környezetvédelmi hatástanulmányt kellett készíteni, csak ahhoz 14 hónapra volt szükség, s utána indulhatott a terület-kisajátítás, a régészeti feltárás, ami szintén időt vett igénybe.
Gazda László, az Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, Szabolcs megye korábbi önkormányzati közgyűlési vezetője megjegyezte: a vita helyett inkább össze kellene fogni a különböző politikai színű önkormányzatoknak és a pártoknak a megyében azért, hogy felgyorsulhasson a sztráda további, Vásárosnaményig tartó építése, továbbá előbbre hozzák a hozzá kapcsolódó M49-es gyorsforgalmi út megépítését.